پیام تبریک مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران به مناسبت روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۱۲:۵۴:۰۴
کد خبر: ۸۱۴۱۰۴
پیام تبریک مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران به مناسبت روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران در پیامی 29 بهمن روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی را به جامعه صنعتگران و تولیدکنندگان و خانواده آنها تبریک گفت و تاکید کرد: صنعت، شاه کلید اقتصاد مقاومتی است و عزتمندی کشور در گروی حمایت از تولید و تولیدکنندگان می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ صابر پرنیان با تبریک 29 بهمن روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی در پیامی از صنعتگران، کارآفرینان و فعالان بخش تولید و صنعت کشور قدردانی کرد. در این پیام آمده است:

اقتصاد مقاومتی روشی برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی علیه یک منطقه یا کشور تحریم شده، با کمترین وابستگی به خارج از کشور در خصوص نیازهای اساسی و راهبردی است. کارآفرینی نیز به معنای خلاقیت در کار و ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی و تولیدی است. از این رو جامعه‌ای که در بسترکارآفرینی حرکت می‌کند، جامعه‌ای زنده، پویا و فعال است و می‌تواند همه مشکلات و فشارهای بیرونی و درونی را تحمل کرده و پشت‌سر بگذارد.

رهبر معظم انقلاب نخستین بار شهریور 1389 در جمع کارآفرینان کشور  به تحقق اقتصاد مقاومتی و نقش آن در اقتصاد مقاوم و پویا اشاره فرمودند. در بند نخست سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نیز کارآفرینی یکی از عوامل مهم برای رسیدن به نقطه‌ی مطلوب اقتصادی اشاره شده است. در این بند بر تامین شرایط و فعال‌سازی امکانات و منابع مالی و سرمایه‌ های انسانی و علمی کشور به منظور توسعه کارآفرینی تاکید شده است. همچنین این بند به حداکثر رساندن مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاری‌های جمعی و تاکید بر ارتقای درآمد و نقش طبقات کم‌‌درآمد و متوسط اشاره دارد. بنابراین ظرفیت‌های لازم در راستای حمایت از تولید و توسعه فعالیت‌های تولیدی از طریق فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای اقتصاد مقاومتی فراهم شده است و باید از این ظرفیت‌ها در جهت حمایت از تولید بهره گرفت.

 امروز مجموعه شهرک‌های صنعتی از ظرفیت اشتغالزایی بالایی در کشور برخوردارند درحالی که سال‌های اول انقلاب فقط 3 شهرک صنعتی در کشور وجود داشت اما اکنون اقدامات بسیاری در ایجاد و توسعه زیرساخت‌های صنعتی در کشور انجام شده و شهرک‌های صنعتی تهران در زمره بزرگترین و فعالترین شهرک‌های صنعتی کشور شناخته شده است که سهم عمده‌ای در اشتغال و تولید را به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین باید از این ظرفیت‌ها بمنظور افزایش تولید و ایجاد اشتغال کشور همراستا با تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بهره برد.

در شرایط کنونی کشور، کار تولیدکنندگان به مثابه جهاد و ایثار در جهت حفظ اقتصاد و عزت کشور است.تولیدکنندگان و صنعتگران امروز، سرداران جنگ اقتصادی هستند که وظیفه سنگینی بر دوش دارند. اشتغالزایی و تولید نقطه حساس کشور بشمار می‌رود و جامعه صنعتگران و تولیدکنندگان وظیفه تولید و ایجاد اشتغال را بر عهده دارند.

اعتقاد ما آن است که هیچ بن‌بستی برای تولید وجود ندارد هماچنانکه حمایت از هر صنعتگر و تولیدکننده همانند حمایت از امنیت کشور و حفظ استقلال و عزتمندی ملت بشمار می رود. بنابراین از تمام ظرفیت‌های موجود در جهت حمایت از تولید استفاده خواهیم کرد.

در پایان امیدواریم دهه پنجاه برای انقلاب اسلامی دهه شادابی، رشد تولید و اقتصاد، ثروت آفرینی و شکوفایی انقلاب اسلامی باشد.

صابر پرنیان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز