تواهن:

ساز و کار مقابله ای موجود، با هجمه ساخت و ساز‌های غیرمجاز استان تهران متناسب نیست

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۱۰:۰۶:۳۶
کد خبر: ۸۱۴۴۴۱
ساز و کار مقابله ای موجود، با هجمه ساخت و ساز‌های غیرمجاز استان تهران متناسب نیست
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: متاسفانه ساز و کار موجود چه به لحاظ قانونی و چه از منظر لجستیکی با هجمه ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح استان متناسب نبوده و کفاف مقابله درخور و شایسته با این اقدام ضد توسعه‌ای را نداده است.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ احمد تواهن معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در گفتگویی ضمن اشاره به اهم اقدامات صورت گرفته در خصوص مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح استان اظهار داشت: امسال تقریبا بیشترین تمرکز استانداری تهران در حوزه عمرانی معطوف به جلوگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز بود چرا که متاسفانه در سال جاری شاهد رشد چشمگیر این روند غیرقانونی بودیم.

وی افزود: علت این رشد چشمگیر قانونی بود که در سال ۹۶ به تصویب رسیده و مقرر داشت که دستگاه های خدمات رسان برای صدور انشعاب نیاز به استعلام نداشته و بتوانند انشعاب سه ساله موقت صادر کنند.
 
تواهن یادآور شد: متاسفانه ساز و کار موجود چه به لحاظ قانونی و چه از منظر لجستیکی با هجمه ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح استان متناسب نبوده و کفاف مقابله درخور و شایسته با این اقدام ضد توسعه‌ای را نداده است.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران یادآور شد: میزان تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در استان تهران در سال جاری در مقایسه با سال های قبل بی سابقه بوده و در برخی موارد برخورد قانونی صورت گرفته با ساخت و سازها از تعداد آن بیشتر بوده است.
 
وی خاطرنشان کرد: در حوزه تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز با کمک عوامل جهاد کشاورزی اقدامات چشمگیری صورت گرفته و از میان بالغ بر ۷ تا ۸ هزار تخریبی که از سال ۹۲ تاکنون ثبت شده بیش از نصف این رقم یعنی بالغ بر ۳ تا ۴ هزار تخریب تنها مربوط به سال ۹۷ بوده است. همچنین این اقدامات در سال جاری منجر به آزادسازی بالغ بر ۱۲۰۰ هکتار از اراضی ملی در سطح استان تهران شده است.
 
وی همچنین تاکید داشت: رویکرد تخریبی و تخریب این ساخت و سازها اساساً برای ما افتخار محسوب نمی‌شود چرا که او ساخت این بناها از محل سرمایه های مملکت انجام شده و ما وقتی به عملکرد خود افتخار خواهیم کرد که بتوانیم در حوزه پیشگیری اقدامات شایسته تری داشته باشیم.
 
تواهن عنوان داشت: ادارات جهاد کشاورزی دستگاه قضایی و مجموعه شهرداری های استان تهران کمک قابل توجهی را در حوزه پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز به استانداری تهران کرده‌اند و خوشبختانه شاهد اقدامات پیشگیرانه خوبی در این حوزه از ناحیه همه دستگاه ها بودیم.
 
معاون استاندار تهران در پایان نیز ضمن اشاره به اقدامات مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز به عنوان نمونه در شهرستان شمیرانات یادآور شد: با اقدامات قانونی و پیشگیرانه صورت گرفته در شهرستانهای استان تهران کاهش قابل توجهی را در آینده در این خصوص شاهد خواهیم بود و خوشبختانه هم اکنون در شهرستان شمیرانات تقریبا می توان میزان ساخت و سازهای غیر مجاز این منطقه را نزدیک به صفر عنوان کرد. 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز