ترکی:

۱۷ درصد کارگاههای صنعتی استان تهران فعالند

۱۳۹۷/۱۲/۱۲ - ۰۸:۰۰:۵۶
کد خبر: ۸۱۹۲۸۵
۱۷ درصد کارگاههای صنعتی استان تهران فعالند
ترکی،دبیرستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران با ارائه گزارشی از عملکرد اعطای تسهیلات بانک ها از محل تسهیلات عشایری وروستایی گفت: از اقدامات خوبی که در استان تهران انجام شده، می توان به راستی آزمایی از تعداد کارگاه ها و واحدهای صنعتی که فعال بوده اند اشاره کرد وما منتظر تحلیل موضوعی آن هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ نعمت اله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با ارائه گزارشی از اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی استان و مصوبات این ستاد اظهار کرد: در استان تهران ۳ کار ویژه تدوین سند آمایش، تلفیق و تدوین برنامه های اجرایی استان با برنامه ششم توسعه بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی در دستور کار است.

وی با بیان اینکه استان تهران حدود ۱۷ درصد سهم جمعیتی کشور را دارد، گفت: در شاخص های اقتصادی، نرخ جمعیت و سهم استان از بخش های مختلف جمعیت روستایی و شهری، تعداد اشتغال مهم است.

رئیس سازمان مدیرت وبرنامه ریزی استان تهران در ادامه به ظرفیت ها و قابلیت های ۱۶ شهرستان استان تهران اشاره کرد و گفت: در سند توسعه و اقتصاد مقاومتی برای استان و شهرستان ها پیشران های توسعه شناسایی کردیم و مناطق استان را به ۵ نقطه توسعه ای تقسیم بندی کردیم. گردشگری تاریخی، سلامت و درمان، مدیریت پسماند مدیریت یکپارچه شهری، تمرکززدایی شهر هوشمند و دانش بنیان ، منطقه ویژه اقتصادی، از جمله این پیشران ها است.

نعمت الله ترکی گفت: تا کنون ۴۸ جلسه اقتصاد مقاومتی به ریاست استاندار و ۵ جلسه به ریاست وزیر صنعت  و معدن و تجارت برگزار شده و تاکنون ۳۴۵ مصوبه در استان تصویب شده است.

وی اظهار کرد : سند راهبردی اقتصاد مقاومتی و سند آماش و برنامه ششم توسعه تا سال ۱۴۰۰ تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد :در استان تهران وضعیت پیشرفت واقعی برنامه ها از سال ۹۷ بدین صورت است، ۱۱ برنامه در این حوزه تعریف شده برای مثال در توسعه اقتصاد دانش بنیان و میزان بهره وری در مشارکت عمومی و خصوصی برنامه های ما این است که تصدی گری را دور کنیم، ۲۹۰ پروژه در سال ۹۶ و  ۸۸ پروژه را در سال ۹۷ واگذار کردیم و دولت را از این بخش سبک کنیم.

ترکی با اشاره به تدوین برنامه مدیریت شهری و روستایی در استان تهران  گفت:این در حالی است که نسبت جمعیت شهری و روستایی ۸۰ به ۲۰ است،۹ پروژه در این زمینه تهیه شده که از سال ۹۸ اجرا می شود.

دبیرستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران با ارائه گزارشی از عملکرد اعطای تسهیلات بانک ها  از محل تسهیلات عشایری وروستایی گفت: از اقدامات خوبی که در استان تهران انجام شده، می توان به  راستی آزمایی از تعداد کارگاه ها و واحدهای صنعتی که فعال بوده اند اشاره کرد وما منتظر تحلیل موضوعی آن هستیم.

وی ادامه داد: از ۸۶۲۳ کارگاه صنعتی شهرستان تهران ۱۷ درصد فعال بودند. این راستی آزمایی درباره شهرک های صنعتی هم  در حال انجام است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز