محسنی بندپی ؛

مشکلات تهران در جلسات هیئت وزیران پیگیری می‌شود

۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۰۸:۲۹:۴۹
کد خبر: ۸۱۹۸۰۲
مشکلات تهران در جلسات هیئت وزیران پیگیری می‌شود
استاندار تهران با اشاره به ضرورت مطالبه‌گری در استان تهران گفت: با وزیر کشور مذاکره شده تا برای رسیدن به توازن منطقه‌ای در استان تهران پیگیر مشکلات این استان در کابینه و جلسات هیئت وزیران باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ انوشیروان محسنی بندپی در نشست مشترک با رئیس و معاونان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به ظرفیت‌ واحدهای فناورانه در دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: در کنار پارک‌های علم و فناوری وجود واحدهای فناورانه در دانشگاه ظرفیت خوبی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه راه توسعه کشور از مسیر رشد و توسعه واحدهای دانش‌بنیان و فناورانه می‌گذرد بیان کرد: اگر به جای رشد کمّی در دانشگاه به فکر رشد کیفی دانشجویان فارغ‌التحصیل بودیم و ایده را تبدیل به محصول می‌کردیم قطعاً شاهد توسعه بیشتری در کشور بودیم چرا که رشد تکنولوژیک کشور در گِرو ارتباط مستمر مراکز صنعتی با محافل علمی و دانشگاهی است.

استاندار تهران افزود: در بودجه سال ۹۷ استان تهران نسبت به سال گذشته، ۵۴ درصد رشد منفی را شاهد بودیم که این یک فاجعه است و این درحالی است که ۱۷ درصد جمعیت کشور در استان تهران متمرکز است و این میزان بودجه به هیچ وجه متناسب با جمعیت تهران نیست.

محسنی بندپی تصریح کرد: در استان تهران یک مطالبه‌گری را آغاز کردیم و در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز اشاره کردم که ۲۰ درصد صنایع کشور در استان تهران تمرکز دارند اما اعتباری که برای تسهیلات سرمایه در گردش و نوسازی صنایع به تهران اختصاص داده شده به هیچ وجه کافی نیست.

وی همچنین ادامه داد: با وزیر کشور نیز مذاکره شده است تا پیگیر مشکلات تهران در کابینه و جلسات هیئت وزیران باشد تا بتوان حداقل به توازن منطقه‌ای در استان تهران برسیم.

استاندار تهران با اشاره به ظرفیت رسانه‌ای در پایتخت بیان کرد: همه استان‌های کشور از یک شبکه مستقل تلویزیونی برای بازتاب رسانه‌ای عملکرد دولت برخوردار هستند اما شبکه پایتخت روزانه تنها  ۱۴ دقیقه از اقدامات دولت را منعکس می‌کند.

محسنی بندپی سپس با بیان اینکه نگاه استانداری به محافل دانشگاهی مثبت بوده و هزینه‌کرد در این مراکز را  نوعی سرمایه‌گذاری می‌داند افزود: برای تأمین زمین برای سایت دوم دانشگاه امیرکبیر آماده همکاری هستیم و در این زمینه نیز به‌زودی جلسه‌ای با مدیرکل منابع طبیعی استان برگزار می‌شود.

 

نظر شما