محسنی بندپی:

ائمه جمعه نقش مهمی در امیدآفرینی جامعه دارند

۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - ۱۰:۱۶:۰۴
کد خبر: ۸۲۴۱۰۶
ائمه جمعه نقش مهمی در امیدآفرینی جامعه دارند
استاندار تهران در جمع ائمه جمعه استان تهران به نقش موثر ائمه جمعه در آگاهی رسانی و ایجاد شرایط مطالبه گری در جامعه اشاره کرد و گفت: مسائل سیاسی و اجتماعی در خطبه های نماز جمعه توسط ائمه جمعه به خوبی تبیین می شود و ائمه جمعه حلق وصل حاکمیت و مردم هستند و در امیدآفرینی جامعه نقش دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در مراسم گردهمایی ائمه جمعه استان تهران با گرامیداشت روز ۲۲ اسفندماه و روز شهدا گفت:  در شرایط بسیار نا مطلوبی از نظر اقتصادی،آسیب های اجتماعی، توطئه استکبار جهانی که با حضور ترامپ افزایش یافته ،قرار داریم و در اقتصاد داخلی نیز با شرایط خاصی از نظر تورم،گرانی و بیکاری مواجهیم.

وی افزود: دولت تدبیر و امید در سال ۹۲ ، به رای مردم انتخاب شد و اداره امور اجرایی کشور را در شرایط اقتصادی با تورم حدود ۳۵ درصد به دست گرفت و با مسائلی از جمله بدهکاری خارجی،موسساتی که مجوز خود را در دولت های گذشته گرفته اما مطالبات خود را از دولت فعلی طلب داشتند و رشد منفی اقتصادی کشور  مواجه شد.

استاندار تهران ادامه داد: در سال ۹۳ تا سال ۹۶  ثبت تورم تک رقمی داشتیم و در طول این مدت تا قبل خروج آمریکا از برجام افزایش قیمت ارز را شاهد نبودیم .

محسنی بند پی عنوان کرد: در تولید بنزین امسال با افتتاح پالایشگاه خلیج فارس به تولید روزانه ۱۰۵ میلیون لیتر رسیدیم که پس از خودکفایی ایران، آمریکا بنزین را از لیست تحریم های خود خارج کرد.

به گفته استاندار تهران؛واردات کشور در سال ۹۰ ، ۱۲۰ میلیارد دلار بود  اما در یازده ماهه سال ۹۷ به حدود ۴۰ میلیارد دلار رسید.

محسنی بندپی با بیان اینکه بعد از خروج آمریکا از برجام تحریم ها رنگ دیگری به خود گرفت افزود: در این شرایط شاهد جنگ روحی و روانی آمریکا در کنار جنگ اقتصادی علیه کشور بودیم تا جایی که همه کشورهای اروپایی را تحت تاثیر قرار داد.

استاندار تهران در ادامه سخنانش به راهکارهایی برای برون رفت از شرایط سخت کنونی اشاره کرد و گفت: نخستین راهکار؛  وحدت و تفاهم اجتماعی است تا به اقتدار ملی دست یابیم و در رأس آن پیروی از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری و تبعیت از قانون اساسی قرار دارد.

محسنی بندپی با تاکید بر راهگشا بودن بیانیه اخیر مقام معظم رهبری در تشریح گام دوم انقلاب تاکید کرد: عدالت و امیدآفرینی یکی از محورهای مهم در نظام است تا جایی که طی همه سالها و دوران مقام معظم رهبری از مسئولان خدمتگزار حمایت کردند و بر همین اساس انقلاب در همه دوران ها و با همه تلاطم ها اما با شتاب قابل قبول در حال پیشرفت و بالندگی است.

استاندار تهران با بیان اینکه آنچه دشمن  در این مقطع تبلیغ می کند پمپاژ یأس و ناامیدی در جامعه است تاکید کرد:  فلسفه وجودی حرکت همه بشر این است که به یک امید آیند را ترسیم کنیم و گرما بخش زندگی همه انسانها امیدآفرینی است.

وی ادامه داد: بسیاری از جامعه شناسان و اندیشمندان معتقدند؛ تحریم ها و فشارهای اقتصادی علیه ایران اثربخشی ندارد و اگر موثر بود در این چهل سال نتیجه می داد اما اگر خمودگی،سستی و یأس در جامعه رشد کند آن زمان اثربخشی اهداف دشمن بیشتر است. بر همین اساس مقام معظم رهبری برای راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه دستور خاصی داشتند و حضور حماسی و با بصیرت مردم را شاهد بودیم.

محسنی بندپی اجرای بخش های مختلف بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب را راهکار دیگری برای برون رفت از مشکلات دانست و گفت: دشمن از پیشرفت علم و پژوهش در کشور نگران است و در همه مقاطع مقام معظم رهبری مشوق اقداماتی بودند که موضوع عزت ملی را مطرح می کند و انرژی صلح آمیز هسته ای و موشک های دفاعی است که می تواند بر قدرت ایران بیفزاید.

استاندار تهران با بیان اینکه دشمنی ترامپ کمک کرد تا قدرت خود را افزایش دهیم گفت: یکی از کارکردهای اثرگذار و مهندسی فرهنگی در جامعه  بهره مندی از نقش ائمه جماعات است که به عنوان پدر معنوی در شهرستان ها،مردم بیشتر مسائل معنوی را از شما پذیرا هستند.

به گفته محسنی بندپی؛ نفوذپذیری کلام، ساده زیستی، و جدا نبودن ائمه جماعات از مردم در تقویت اخلاق جامعه اثر گذار است.

وی در ادامه به سبک زندگی جامعه در شرایط فعلی نیز اشاره کرد و گفت: اگر امروز طلاق رو به رشد است و( ۴۷ درصد طلاق ها در ۵ سال نخست زندگی رخ می دهد) به این دلیل است که برای افزایش مهارت های زندگی و توجه به فرزند پروری و مهارت زندگی اقدام نکردیم.

استاندار تهران گفت: از سال ۹۴ مقام معظم رهبری به ضرورت رسیدگی به وضعیت مسائل آسیب های اجتماعی در جامعه تاکید دارند و  مسائل این بخش را بدون چشم پوشی مطرح کردند و دستورات ایشان شرایطی فراهم کرد تا در قانون برنامه ششم توسعه نسبت به مهار ،کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اقدامات خوبی را شاهد باشیم.

محسنی بندپی به نقش موثر ائمه جمعه در آگاهی رسانی و ایجاد شرایط مطالبه گری در جامعه اشاره کرد و گفت: مسائل سیاسی و اجتماعی در خطبه های نماز جمعه توسط ائمه جمعه به خوبی تبیین می شود و ائمه جمعه حلق وصل حاکمیت و مردم هستند.

استاندار تهران در ادامه سخنانش با اشاره به انتخابات  یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  در دوم اسفندماه ۹۸ عنوان کرد: از جمله مسائلی که شور و نشاط در جامعه ایجاد می کند، انتخابات است و همه باید به دو اصل محوری وحدت و انسجام ملی که اقتدار نظام را به دنبال دارد توجه کنیم.

وی با بیان اینکه هر مسئولی باید خود را در معرض نقد مردم قرار دهد گفت: ائمه جمعه در هدایت،نظارت و بیان مسائل و مشکلات و ارائه راه حل ها نقش مهمی در جامعه دارند و از آنجا که محل رجوع مردم هستید امیدواریم بتوانیم با کمک شما میزان رضایت مردم را بیش از پیش فراهم کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز