اقدامات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال ۹۷

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۱۲:۱۶:۰۸
کد خبر: ۸۲۵۱۰۸
اقدامات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال ۹۷
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از بررسی و رفع مشکلات هزارو 327 تولیدکنندگان استان تهران در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ سیدمحمد مسیح حبیبی با اعلام این خبر افزود: طبق سال های گذشته، جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به طور پیوسته برگزار شده است. در سال ۹۷ حدود ۲۰ جلسه با حضور مستمر استاندار استان تهران برگزار شده که طبق این آمار، جزو استان هایی هستیم که استاندار بیشترین  حضوردر جلسات و توجه ویژه به رفع موانع تولید راداشتند.

به گفته حبیبی، حدود ۲۰۹ جلسه این کارگروه نیز با حضور معاونین استاندار و فرماندار استان تهران برگزار شده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اقدامات این کارگروه را در سال ۹۷ تشریح کرد و گفت: در مجموع طی برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران، حدود ۱۵۹۹ مصوبه در سال ۹۷ پیگیری و به مرحله اجرا رسیده است و به تبع آن، مشکلات مربوط به ۱۳۲۷ واحد تولیدی بررسی و رفع شده است.

وی افزود: از این مصوبات ۲۳۷ مورد آن مربوط به مسایل امور مالیاتی، ۳۱۰ مورد مروبط به تامین اجتماعی و ۸۷۸ مورد نیز مربوط به مسایل بانکی بوده است.

حبیبی تاکید کرد: خوشبختانه اجرای این مصوبات اثرات خوبی بر افزایش تولید داشته است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ضمن تشکر و قدرانی از همکاری خوب سازمان تامین اجتماعی و اداره امور مالیاتی گفت: از بانک ها نیز توقع بیشتری در همکاری داریم تا بتوانند به چرخه تولید کمک کنند.

حبیبی همچنین با اشاره به برنامه ریزی برای حل مشکلات واحدهای نیمه فعال نیز گفت: کمبود مواد اولیه، نیاز به نقدینگی و نیز فرسودگی ماشین الات و تجهیزات باعث شده تا برخی از واحدهای تولید با ظرفیت پایینتری مشغول به کار شوند.

او افزود: بر همین اساس در تبصره ۱۸ قانون بودجه مباحثی همچون طرح های نیمه تمام، سرمایه در گردش و بازسازی و نوسازی واحدهای تولید مورد توجه قرار گرفته تا با پرداخت یارانه به تولید این موارد رفع شود. دولت بنابر آن دارد تا به واحدهای تولیدی یارانه ای در قالب تسهیلات بدهد که حداکثر میزان سود این تسهیلات برای مناطق برخوردار ۱۴ درصد و برای مناطق کمتر برخوردار ۱۲ درصد است. قطعا این یارانه در افزایش تولید و بازسازی واحدهای تولیدی موثر خواهد بو

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز