سایکودرام جنگ "مینستان" در راه اجرا در ایران و اتریش

۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۱۶:۱۴:۵۲
کد خبر: ۸۲۷۱۸۹
سایکودرام جنگ مینستان در راه اجرا در ایران و اتریش
نمایش سایکودرام جنگ "مینستان" در ایران و اتریش به روی صحنه می رود.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ دکتر حسن پورگل محمدی در مورد سایکودرام جنگ  عنوان کرد: در سال 98 شاهد نمایشی ارزشی و دفاع مقدسی بنام "مینستان" به نویسندگی داود جمال در سه استان آذربایجان - تهران - اصفهان در کشور ایران و حضور در جشنواره های برون مرزی و اجرای عموم  10 روزه در کشور اتریش را آکادمی تئاتر پیشوا  برنامه ریزی کرده که تمرینات گروه نمایش از آبان 1397 آغاز و با برنامه ریزی دقیق شروع شد و در حال حاضر که نوروز 98 هست گروه پشتیبانی همچنان مشغول جمع آوری و طراحی صحنه و لباس می باشد.

 نمایش "مینستان" اردوی راهیان نور:

زن جوانی که همراه عده ای دیگر به مناطق جنگی رفته است از گروه خود جدا شده و به یکی از مناطقی که هنوز از مین هایی جنگی پاکسازی نشده میرود و موجب انفجار یکی از مینها و بیهوشی خود میشود.

زمان خلع نمایش بصورت امپرسیونیسم اجرا می شود.

در حالت بیهوشی یک نظامی ایرانی به او نزدیک شده اول او را بازخواست و سپس شرایط مناطق جنگی را به او میگوید.

بعد از آن دختر از پدری که ندیده و فقط یک قاب عکس از آن دارد که شهید شده و پیکرش نیامده میگوید.

مرد نظامی نیز از شرایط جنگ به او میگوید و در نهایت به او میگوید که پدرش خواهد آمد و شروع به پاکسازی منطقه مین گزاری می کند.

دختر می خواهد به طرف او برود که صدای انفجار می آید و به زمین می افتد.                                            

زمان حال نمایش بصورت رئالیسم اجرا می شود.

صدای همراهان دختر که او را پیدا کرده اند و هکدام چیزی می گویند. این خلاصه داستان نمایش هست که قصه جنگ را بصورت روان شناسانه روایت می کند و با تماشاچیان نمایش درمانی پیش می رود.

طراحی و کارگردانی نمایش "مینستان" بصورت مشترک توسط حسن پورگل محمدی و داود جمال انجام می شود که اجرای اول در بهار 98 شهر تبریز روی صحنه می رود و مدیریت آن به عهده داود جمال می باشد.

به امید آنکه تئاتر برای همه ی خانواده در سبد فرهنگی قرار بگیرد.

 

نظر شما