شهردار قدس خبر داد:

ایجاد ۳۴ هزار متر شبکه آبیاری در پارک ها و فضاهای سبز شهر قدس گامی در تحقق محیط زیست پایدار

۱۳۹۸/۰۱/۱۴ - ۲۰:۳۶:۳۳
کد خبر: ۸۲۹۸۴۳
ایجاد ۳۴ هزار متر شبکه آبیاری در پارک ها و فضاهای سبز شهر قدس گامی در تحقق محیط زیست پایدار
مسعود مختاری شهردار قدس، از ایجاد ۳۴ هزار متر شبکه آبیاری در پارکها و فضای سبز شهر قدس در سال گذشته را گام مهمی در تحقق محیط زیست پایدار خواند و از تداوم این روند در سال 98 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ مسعود مختاری با اشاره به اینکه صرفه جویی در مصرف منابع آبی یکی از اصول توسعه فضای سبز شهری است، گفت: سیستم آبیاری قطره ای و لوله کشی شده در فضاهای سبز شهری می تواند با حفظ ذخایر آبی، نظم در آبرسانی به درختان و جلوگیری از هدررفت منابع آبی سهم بسزایی در ارتقای کیفی رشد درختان و توسعه فضای سبز شهری داشته باشد.

وی  افزود: در همین راستا در حرکتی پیشرو تلاش گردید زیر ساخت های شبکه آبیاری برای 34 هزار متر فضای سبز شهری این شهر تأمین گردد تا بتوانیم در فصول گرم سال که منابع آبی با کمبود مواجه می شود علاوه بر مدیریت صحیح در عملیات آبیاری فضاهای سبز سطح شهر، شاهد صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های آبیاری این فضاها نیز باشیم.

شهردار قدس تصریح کرد: این اقدامات شامل حفاری، لوله کشی و ایجاد شبکه آبیاری فضای سبز به طول تقریبی 29 هزار متر در بلوار های شهدای هسته ای، بلوار معلم، بلوار امام حسین(ع)، بلوار سی متری شورا، میدان بهاران، فضای سبز حاشیه استادیوم 25000نفری شهدای شهر قدس، خیابان صنعت دوم، خیابان صنعت یکم، بلوار شهید همدانی، خیابان مدافعان حرم، حاشیه امامزاده حضرتین و بلوار پادگان بوده است.

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: همچنین عملیات حفاری، لوله کشی و ایجاد شبکه آبیاری فضای سبز در بلوار شهدای اصناف به طول تقریبی3000 متر، حفاری با بیل مکانیکی و ایجاد شبکه آبیاری فضای سبز در بلوار گرمدره به طول تقریبی 1500متر و حفاری، لوله گذاری و ایجاد شبکه آبیاری فضای سبز در بلوار مصلی به طول 500 متر نیز از دیگر اقدامات این سازمان در این حوزه بوده است.

شهردار قدس در پایان ضمن اشاره به تلاش این مجموعه در جهت اجرای طرح ساماندهی سیستم آبیاری در تمامی فضاهای سبز سطح شهر، خاطر نشان کرد: امیدواریم با اجرا و عملیاتی کردن طرح ساماندهی سیستم آبیاری فضای سبز شهری گام مؤثری در جهت تأمین سرانه های استاندارد فضای سبز و توسعه پایدار شهری برداریم.

 

نظر شما