محسنی بندپی استاندار تهران در جمع خبرنگاران ؛

شروع سال جدید با نزولات جوی آغاز شد/تاکنون هیچ گونه تلفات انسانی را در استان و شهر تهران را نداشتیم/فرونشست زمین در اطراف تهران ناشی از خشکسالی بیست ساله و کاهش سطح سفره های زیرزمینی است

۱۳۹۸/۰۱/۱۵ - ۱۲:۳۳:۳۲
کد خبر: ۸۲۹۹۷۰
شروع سال جدید  با نزولات جوی آغاز شد/تاکنون  هیچ گونه  تلفات انسانی را در استان و شهر تهران را نداشتیم/فرونشست زمین در اطراف تهران ناشی از خشکسالی بیست ساله و کاهش سطح سفره های زیرزمینی است
محسنی بندپی استاندار تهران در جمع خبرنگاران گفت: شروع سال جدید با نزولات جوی آغاز شد و تدابیر پیشگیرانه در این خصوص را اتخاذ کردیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ محسنی بندپی استاندار تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد : روددره های شهر تهران باید بصورت علمی  ساماندهی شوند و با آبخیز داری که در بالادست این روددره ها صورت می گیرد احتمال باران های سیل آسا را کمتر می کنیم.

وی افزود: نشست زمین در شهر تهران هم به دلیل همین خشکسالی های پیاپی و ظرف 20 سال اتفاق افتاده است و اگر سطح آب سفره های زیرزمینی بالا باشد شاهد فرونشست نخواهیم بود.

بندپی گفت: قصد داریم تا ورودی سدلتیان به سد ماملو را افزایش دهیم تا سفره های آب زیر زمینی در شهرهای جنوب شرق استان  تقویت شوند و از فرونشست زمین جلوگیری شود.

وی همچنین افزود: شروع سال جدید  با نزولات جوی آغاز شد و تدابیر پیشگیرانه در این خصوص را  اتخاذ کردیم. در شهرهای جنوب غرب و غربی استان از ظرفیت حوضچه هایی داشتیم که می توانستیم از ظرفیت آن برای ذخیره سازی آب باران  استفاده کرد.

وی تصریح کرد: به محض ورود سامانه بارشی با لغو مرخصی مدیران بصورت عملیاتی وارد مدیریت بحران شدیم.

وی افزود: با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه شرایطی را فراهم کردیم که تاکنون  هیچ گونه  تلفات انسانی را در استان و شهر تهران را نداشتیم. 

وی ادامه داد: ظرفیت خالی سدکرج هم اکنون  90 میلیون مترمکعب و بیش از نیمی از ظرفیت سد طالقان را خالی نگه داشتیم تا بتوانیم بارندگی های اردیبهشت وآب شدن برف ها را مدیریت کنیم

وی خاطرنشان کرد: میزان حجم و دبی رودخانه های شادچای و سیاه آب و سالور که از شعبات رودخانه کرج در استان تهران هستند  کاملا  تحت مدیریت و کنترل هستند.

وی گفت : فرونشست زمین در اطراف تهران ناشی از خشکسالی بیست ساله و کاهش سطح سفره های زیرزمینی است. بر اساس برآوردهای ما  در بعضی نقاط استان تا 35 سانتی مترفرو  نشست زمین را  داشتیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز