پریسا میرباقری کارگردان جوان تهرانی ؛

دوره نوجوانی زمینه ساز تمام انتخاب و موفقیت های جوانی است/هدف درست داشتن و با انگیزه بودن در دوره ی نوجوانی ، دوره ی بعدی زندگی مارا می سازد

۱۳۹۸/۰۱/۲۱ - ۱۴:۵۸:۲۱
کد خبر: ۸۳۲۵۹۸
دوره نوجوانی زمینه ساز تمام انتخاب و موفقیت های جوانی است/هدف درست داشتن و با انگیزه بودن در دوره ی نوجوانی ، دوره ی بعدی زندگی مارا می سازد
پریسا میرباقری در گفت و گوی با برنا گفت : دوره نوجوانی زمینه ساز تمام انتخاب و موفقیت های جوانی است . هدف درست داشتن و با انگیزه بودن در دوره ی نوجوانی ، دوره ی بعدی زندگی مارا می سازد .

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ پریسا میرباقری متولد ٢٢فروردین ماه ١٣٧٣ است . دوره ی دبیرستان خود را با تحصیل در رشته ریاضی گذراند و مدرک کارشناسی کارگردانی سینما را کسب کرد .

او همچنین دوره ی فیلمنامه نویسی پیشرفته را زیر نظر استاد ناصر تقوایی گذراند .

همچنین در حال حاضر مشغول نگارش فیلمنامه "موشک های کاغذی" و "خیزران" می باشد .
 

مصاحبه ای با او در گفتگو با برنا  انجام شد می خوانید.

 

image_2019_4_10-16_15_44_858_yxQ

-خلاصه ای از راهی که تا اکنون پیموده اید را لطف کنید؟

بعد از اتمام دوره ی تحصیل ، یک فیلم کوتاه با نام "گل کوچک" به نوشته ی خود ، ساختم ،بعد از آن حس کردم سینما ، کمبود قصّه گویی و فیلمنامه ی خوب دارد ؛ پس مشغول نگارش چند طرح داستانی و فیلمنامه شدم. و در این میان با کودکان یزدی یک فیلم کوتاه کار کردم  و حال  بعد از یک دوره تدوینگری ، مجدداً مشغول نگارش و تکمیل فیلمنامه هایم هستم .

-امروز روز توّلد شماست ، اگر امروز به تازگی متولد شوید ، مجدد همین مسیر را طی می کنید ؟

به طور حتم همین حرفه را پیش می گیرم ؛ سینما برای من همچون  یک عشق و دغدغه است . عشقی که می توان با یاری گرفتن از آن ، پیام های قلبی ام را در قاب پرده ی نقره ای به نمایش و دسترس همگان بگذارم .

-در حال حاضر مشغول چه کاری هستید ؟

علاوه بر نگارش فیلمنامه ، تدریس زبان فرانسه می کنم و تدریس باعث شد یک اتفاق دیگر برایم رخ بدهد ، یک روز به عنوان مدرس زبان فرانسه به مدرسه ای دخترانه رفتم در آنجا از دانش آموزان خواستم ، هنگام حضور و غیاب به جای گفتن کلام "حاضر" ، با صدای بلند بگویند که چه هدفی در زندگی دارند ؟

با این عمل ، تلنگری به ذهنم خورد که چه خوب است که تلاش هایمان را برای رسیدن به هدفمان با دیگران به اشتراک بگذاریم؛

و اینگونه صفحه ای مجازی به نام "جوان پیروز " را با یک تیم از بچّه های محصل و با انگیزه به راه انداختیم ، یکتا پورزند ، الهه سادات هاشمی ، سلما فرج الهی و آوا گردانی .

-امکانش هست لطف کنید و از فعالیت های "جوان پیروز" بیشتر برایمان توضیح دهید ؟

بله ، با کمال میل .

علاقه مندان ، یا بهتر بگویم "هدف داران" از تلاش هایشان برای رسیدن به هدف زندگی هایشان ویدیو ای تهیّه و برای ما ارسال کنند، همچنین ما با اشتراک گذاشتن ویدیو ها ، دوستانی که نیاز به اطلاعات برای انتخاب رشته یا کسب اطلاعات بیشتر از رشته ی مورد علاقه یشان دارند را بهره مند می کنیم . به طور مثال ، علاقه مندان به رشته ی عکاسی ، با کتاب ها و دوره های تخصصی این حرفه ، آشنا می شوند ؛ این عمل باعث ایجاد انگیزه و در دره ی سنی جوان و نوجوان می شود، به این ترتیب فعالیّت هایمان به قرار های فرهنگی و بر قراری کارگاه های تخصصی هم گرایش پیدا خواهد کرد .

 

image_2019_4_10-16_16_14_900_ZqG

-از نگاه شما ، دوره ی جوانی و نوجوانی چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند ؟ و چه توصیه هایی برای نوجوان هایی که تازه پا به عرصه جوانی می گذارند ، دارید ؟

دوره نوجوانی زمینه ساز تمام انتخاب و موفقیت های جوانی است . هدف درست داشتن و با انگیزه بودن در دوره ی نوجوانی ، دوره ی بعدی زندگی مارا می سازد .

دوره ی حساس انتخاب رشته که یک چالش بزرگ برای هر محصلی است ، باعث تامین شغل و هدف مشخص زندگی می شود، همیشه توصیه ی من به نوجوانان این است که به دنبال علایق خود رفته و با تلاش و پشتکار ، ذهن خود را برای رسیدن ب اهداف آماده سازند. و به یقین برسند که فقط با تلاش و پشتکار خود ، باعث رسیدن ب مقام مورد علاقه یشان می شوند .

-چقدر خودتان را جوان حس می کنید و گمان می کنید تا چه سنی جوان بمانید ؟ و از نگاه شما آیا  جوانی به سن است ؟

خیلی احساس جوانی دارم زیرا هدف مندم و پویا و فعال هر روز صبح خودم را با انگیزه رسیدن به اهدافم آغاز می کنم و تا زمان رسیدن به تمامی اهدافم ، جوان هستم . حتّا اگر به سنّ شناسنامه ای بالای ٦٠ سال برسم ؛ جوانی رابطه ای مستقیم با فکر و خلاقیّت دارد و تا هنگامی که از قوه ی تفکّر خود استفاده می کنیم و چیزی را خلق کنیم ، جوان محسوب می شویم .

-اگر یک روز از عمرتان باقی مانده باشد ، آن روز را صرف انجام چه کاری می کنید ؟

چه جالب که تا کنون به این سوال اندیشیده بودم ؛

یک فیلم کوتاه یا یک مستند از خودم می سازم و در آن به همه پیام می دهم که تلاش همه چیز را از پا در می آورد و انسان را سرپا نگه می دارد ؛ از هیچ مشکلی نباید ترسید و باید تا زمان دست یابی به خواسته ها ، هر دردی را تحمّل کرد "رشد کردن ، درد دارد "

-و در آخر ...

الویت شما برای انتخاب موضوعات فیلم هایتان ، چیست ؟

معمولاً دغدغه های دوره ی سنی کمتر برای رشد کردن و بزرگ شدن موضوعات جالبی برای فیلم سازی است ؛ در این دوره انتخاب هایی انجام می دهیم که سر نوشت مارا تعین می کند .

داستان هایی داریم که هر کدام پتانسیل دراماتیزه شدن را دارد و علاوه بر آنها به سینمای داستان گو و سرگرم کننده علاقه مند هستم و دو فیلم نامه ی آخر م داستان هایی سرگرم کننده و آگاهی رسان را روایت می کنند.

-و کلام آخر ...

در پایان از شما سپاسگزارم که در روز توّلد ٢٥سالگیم باعث شدید ، در گنجینه ی ذهنم جستجو کنم و با سوال هایتان به فکر فرو روم و تلنگر بخورم ..

در پایان میلادتان را تبریک می گوییم و برایتان آرزوی موّفقیّت های روز افزون داریم و امید داریم ، راه "جوان پیروز "، جوان های بسیاری را به پیروزی برساند .

 

تهیه کننده و عکاس: یکتا پورزند _ الهه سادات هاشمی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز