تشکیل فراکسیون رونق تولید در مجلس شورای اسلامی

۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۰۸:۳۰:۳۸
کد خبر: ۸۳۳۳۰۵
تشکیل فراکسیون رونق تولید در مجلس شورای اسلامی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: از اول امسال، فراکسیون رونق تولید در مجلس شکل گرفت و تعدادی از نمایندگان ۱۴ کمیسیون در این فراکسیون عضو شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛  معصومه آقاپور نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در دیدار با صابر پرنیان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران اظهار کرد: در راستای تحقق شعار امسال و اجرای منویات رهبری فراکسیون رونق تولید در مجلس تشکیل شد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار مانند آهو است، ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود تا سرمایه گذار داخلی دلگرم شود و از طرفی سرمایه‌گذار خارجی نیز جذب کشور شود.

به گفته آقاپور، جذب سرمایه گذار خارجی برای کشور دو مزیت دارد یکی آنکه سبب ورود تکنولوژی می‌شود دوم اینکه ایجاد امنیت در کشور است چراکه فعالیت این دسته از تولیدکنندگان مانند پدافند غیرعامل برای برقراری امنیت در کشور عمل می‌کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: فراکسیون رونق تولید قرار است قوانین را تنقیح کند و تسهیلات مورد نیاز تولیدکنندگان را شناسایی وفراهم کند.

آقاپور ادامه داد: ارایه پیشنهاد برداشت از صندوق توسعه ملی از مجلس به مقام معظم رهبری، همکاری بانکها واصلاح قانون بانکی، ساماندهی بازار و غیره از مهمترین اقدامات فراکسیون رونق تولید مجلس برای اجرایی شدن شعار امسال بشمار می‌رود.

وی با اشاره به سود بالای بانکی که گاهی به ۳۴ درصد می‌رسد، تاکید کرد: این نرخ سود باعث می‌شود نقدینگی به سمت سفته‌بازی هدایت شود درحالی که اصلاح قانون بانکی کشور سبب می‌شود نقدینگی به سمت تولید هدایت شود بنابراین تلاش داریم اصلاح قانون بانکی در ۶ ماهه ابتدایی امسال اجرا شود.

این نماینده مجلس گفت: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و کاهش بروکراسی‌های اداری نیز از دیگر برنامه‌های مجلس برای رونق تولید و کاهش مشکلات تولیدکنندگان است.

آقاپور افزود: پرداخت یارانه به تولید با توجه به قانون بودجه ۹۸ در دستور کار مجلس است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز