معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:

حضور ۱۱۲ شرکت کننده از واحدهای صنعتی ۲۳ استان مختلف کشور در دوره آمادگی برای مشارکت با شرکت‌های آلمانی

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۰۰:۳۱:۱۳
کد خبر: ۸۳۵۶۳۵
حضور ۱۱۲ شرکت کننده از واحدهای صنعتی ۲۳ استان مختلف کشور در دوره آمادگی برای مشارکت با شرکت‌های آلمانی
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ۱۱۲ نفر از واحدهای صنعتی ۲۳ استان مختلف کشور در دوره‌های آموزشی آمادگی برای مشارکت با شرکت‌های آلمانی حاضر و بیش از ۱۰۰ موضوع مرتبط با صنعت در این دوره‌ها مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ اصغر مصاحب با بیان این مطلب در گردهمایی دانش آموختگان دوره آمادگی برای مشارکت با شرکت‌های آلمانی که صبح امروز (چهارشنبه) در سالن اجتماعات صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، افزود: شبکه سازی و تقویت ارتباطات، ایجاد شبکه‌های فرعی به‌عنوان پیشروان ارتباطات صنعتی ـ تجاری با طرف‌های خارجی در آینده و ایجاد هسته مرکزی از گروه‌های مختلف صنعتی برای بین‌المللی سازی SMEهای کشور از اهداف برگزاری این دوره بود.

وی با یادآوری این‌که در آبان 1395 اولین گروه مدیران منتخب صنایع کوچک برای آموزش به کشور آلمان اعزام شدند، اضافه کرد: این اعزام پنج محور را در دستور کار داشت که فراگیری مباحث نظری، بازدیدهای میدانی از کارخانه‌های کشور آلمان و تحقیق، توسعه و فنآوری‌های نوین از جمله آن‌ها بود و مقرر شد ارزیابی‌های شش ماهه از این دوره‌ها انجام شود.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این‌که ساختار آموزشی این دوره در آلمان شامل ۴ هفته و ۱۸ روز است، اظهار داشت: این دوره‌ها موضوعات مدیریتی، تخصصی و بازدیدهای گروهی را دربر دارد و فارغ التحصیلان به‌عنوان سفیران صنایع کوچک در کشور معرفی می‌‌شوند تا مروج و رابط این موضوع باشند.

مصاحب با بیان این‌که ۱۱۲ شرکت کننده از واحدهای صنعتی کشورمان در این 5 دوره شرکت داشته‌اند، ادامه داد: بیش از ۱۰۰ موضوع مرتبط با صنعت در این دوره‌ها مطرح شد و ۱۱۲ شرکت کننده از ۲۳ استان مختلف کشور موفق شدند در این رویداد حضور یابند.

وی با بیان این‌که بازدیدهای انفرادی و اختصاصی از ۵ هزار شرکت آلمانی از جمله فعالیت‌های شکل یافته این دوره آموزشی بوده است، گفت: از بیش از ۶۰ شرکت نیز بازدید گروهی به‌عمل آمد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در پایان خاطرنشان کرد: در جریان دوره‌های آموزشی صنایع کوچک ایران با مشارکت شرکت‌های آلمانی حدود ۱۸۰ میلیون یورو قرارداد جدید میان شرکت‌های ایرانی و آلمانی منعقد شد که اشتغالزایی برای ۱۰۵ نفر جدید از نتایج آن بود.

گفتنی است، گردهمایی دانش آموختگان دوره آمادگی برای مشارکت با شرکت‌های آلمانی با هدف شبکه سازی و تقویت ارتباطات، ایجاد شبکه‌های فرعی به‌عنوان پیشروان ارتباطات صنعتی ـ تجاری با طرف‌های خارجی در آینده و ایجاد هسته مرکزی از گروه‌های مختلف صنعتی برای بین‌المللی سازی SMEهای کشور با همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، وزارت امور اقتصادی و انرژی آلمان(BMWi)  و انجمن همکاری‌های بین‌المللی آلمان (GIZ) صبح امروز در سالن اجتماعات صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

 

نظر شما