پنجشنبه های گردشگری بدون خودرو در پایتخت کلید خورد

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۵:۱۸:۴۶
کد خبر: ۸۳۵۸۵۲
پنجشنبه های گردشگری بدون خودرو در پایتخت کلید خورد
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران خبر داد: پنجشنبه های گردشگری بدون خودرو در پایتخت کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ امروز پنجشنبه -٢٩ فروردین ماه- افتتاحیه اولین پنجشنبه های گردشگری بدون خودرو با حضور مهدی سیف، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران و جمعی از مردم برگزار شد.

این برنامه با پرسه در میدان مشق از سردر باغ ملی آغاز و همچنین با بازدیدی از موزه پست، ساختمان وزارت امور خارجه دانشگاه هنر، مجموعه موزه ملک و قزاق خانه به پایان رسید.

بازدید عموم با توضیحات یک راهنمای گردشگری در خصوص بخش های مختلف همراه بود.

در حاشیه این برنامه، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه در ایام نوروز برنامه «پرسه در شهر» جزو تجربه های خوب ستاد گردشگری شهرداری تهران بود، گفت: طرح «پرسه در شهر» برای معرفی قابلیت های گردشگری شهر تهران به شهروندان و گردشگران به اجرا درآمد.

در این طرح، مسیری به همراه یک راهنما انتخاب شده تا قسمت های مختلف برای عموم روایت شود.

وی افزود: باتوجه به استقبال عموم از طرح «پرسه در شهر» و همچنین نامگذاری سه شنبه های بدون خودرو توسط شهردار محترم، پیشنهاد «پنجشنبه های گردشگری بدون خودرو» ارائه و در پایان مورد تصویب قرار گرفت.

رئیس ستاد گرشگری شهرداری تهران با بیان اینکه هدف اصلی این طرح شناساندن شهر تهران به عموم مردم است، گفت: با همه ی روش ها می شود گردشگری انجام داد. گاهی اوقات تصور می شود گردشگری گران است، اما اینطور نیست. این شیوه گردشگری موید این است که بدون نیاز به پرداخت هزینه و استفاده از اتومبیل می توان در شهر به گردشگری پرداخت.

سیف در خصوص این طرح توضیح داد: یک روز مختص گردشگری، اما پیاده و بدون استفاده از خودرو برای گردشگری شهروندان تهرانی در نظر گرفتیم. امروز افتتاحیه این برنامه است. امیدواریم این طرح در هفته های آتی نیز ادامه پیدا کند. امروز یک نقطه پوشش داده شد، اما از هفته های آتی شهروندان می توانند از دلخواه ترین مسیر خود شروع به گردشگری کنند. در این مسیر ها راهنما برای روایت مردم و آشنایی آن ها با ابنیه حضور خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز