احسان حقی ؛

جامعه ای پویاست که از وجود جوانانی سالم، توانمند و متفکر بهره‌مند باشد

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۱۸:۵۷:۵۱
کد خبر: ۸۳۵۸۹۷
جامعه ای پویاست که از وجود جوانانی سالم، توانمند و متفکر بهره‌مند باشد
احسان حقی حقوق دان و مدیر سازمان مردم نهاد حقوقی رجحان در یادداشتی نوشت: جامعه ای پویاست که از وجود جوانانی سالم، توانمند و متفکر بهره‌مند باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ احسان حقی حقوق دان و مدیر سازمان مردم نهاد حقوقی رجحان به مناسبت هفته جوان در یادداشتی به موضوع جوانان در جامعه پرداخت که در ادامه می خوانید :

جوانان کانون شور و هیجان، مرکز نشاط و سلامت قلب تپنده یک ملت هستند. اصولاً جامعه ای پویاست که از وجود جوانانی سالم، توانمند و متفکر بهره‌مند باشد، چراکه جهانی از صفا و دنیایی از صداقت در چهره جوانان ایران اسلامی، نهفته است. کشف صحیح و بارور نمودن این استعدادها به منظور بهره‌وری شایسته از توانمندسازی ایشان در عرصه های مهم علمی-پژوهشی و اجتماعی-فرهنگی وظیفه خطیری است که بر عهده هدایت گران و مسئولان عالی رتبه کشور است .

سازمان های مردم نهاد جوانان و به ویژه جوانان تراز انقلاب، همواره پیش قراولان و محور حرکت تمام عرصه ها در هر جامعه و کشوری هستند. اگر حرکت انقلابی و قیام سیاسی باشد، جوانان جلوتر از دیگران در صحنه حضور دارند. اگر حرکت سازندگی و یا فرهنگی باشد، جوانان و بخصوص جوانان فعال در سمن ها جلوتر از دیگران در صحنه حضور دارند؛ حتی در حرکت انبیای الهی نیز پیشرو و مرکز تلاش و تحرک، جوانان بوده اند.

حضور نیروهای جوان، مومن، با استعداد و متخصص در عرصه های مختلف برای سرعت بخشیدن به این حرکت در جامعه امری ضروری است که مسؤلین امر نیز باید عنایت ویژه ای به آن داشته باشند. همچنین جوانان نیز موظفند با رصد هوشیارانه مسائل روز جامعه و تحولات کشور و منطقه در عرصه های حیات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نقش آفرینی کنند و در راستای اعتلای کشور گام بردارند.

پیرو بیانیه ارزشمند گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری تبیین و ابلاغ شد، معظم له محور همه سیاست ها و برنامه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را با تمرکز به استفاده از ظرفیت ها و صیانت از حقوق جوانان قرار دادند و روی سخن مقام معظم رهبری برای حل بحران ها و توسعه و سربلندی ایران عزیز با جوانان بود، که قطعا این موضوع هم وظیفه ای بسیار مهم بر دوش مسئولان تراز انقلاب برای اعتماد به جوانان در عرصه های مختلف به ویژه در عرصه های مدیریتی کشور می باشد؛ لذا باید امید، انگیزه و نگاه خوشبینانه را در دل جوانان با بهره‌مندی از تعهد، تخصص، غیرت، خودباوری و ایمانی که دارند برای ساختن آینده ایران اسلامی زنده کرد.

اینجانب میلاد مسعود اشبه الناس به رسول اکرم (ص) حضرت علی اکبر (ع)، و روز خجسته جوان را به تمامی جوانان کشور عزیزمان، به ویژه جوانان و نوجوانان آینده ساز استان آذربایجان غربی تبریک و تهنیت عرض نموده و ضمن پاسداشت و قدردانی از تلاش های ارزشمند مدیران، کارشناسان و سازمان های مردم نهاد حوزه وزارت ورزش و جوانان؛ موفقیت، سربلندی و بهروزی همه این عزیزان را در مسیر رشد و اعتلای روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی از خداوند متعال مسئلت دارم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز