ایستگاه های کتابخوانی در نقاط پرجمعیت ملارد راه اندازی می شود

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۱۸:۵۰:۵۴
کد خبر: ۸۳۷۱۷۳
ایستگاه های کتابخوانی در نقاط پرجمعیت ملارد راه اندازی می شود
براساس مصوبه اعضای انجمن نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان ملارد، ایستگاه های کتابخوانی در نقاط پرجمعیت این شهرستان دایر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ این اقدام در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح شهرستان ملارد صورت خواهد گرفت تا کتاب به آسانی در اختیار خوانندگان و علاقه مندان قرار گیرد. توکلی کجانی فرماندار شهرستان ملارد در اولین نشست اعضای انجمن کتابخانه های این شهرستان با تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار مختلف مردم بویژه جوانان گفت: تلاش شود تا این ایستگاه ها در مراکز پرتردد و پرجمعیت نظیر نانوایی ها، مساجد، پارک ها و معابر عمومی راه اندازی شود تا عموم علاقمندان بتوانند از ظرفیت مطالعه در این ایستگاه ها استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به جمع آوری بانک اطلاعاتی از مولفین و نویسندگان این شهرستان بر اساس مصوبات جلسات قبل بر شناسنامه دار کردن این اطلاعات در قالب کتابچه ای تاکید کرد. نماینده عالی دولت در شهرستان ملارد  پیگیری و تسریع تکمیل کتابخانه های در حال احداث در سطح شهرستان را خواستار شد و افزود: بنا داریم در هفته دولت تعدادی از این کتابخانه ها مورد بهره برداری قرار گرفته و در اختیار علاقمندان کتاب و کتابخوانی قرار گیرد. واریز سهم نیم درصد از محل درآمدهای شهرداری ها بر اساس قانون از دیگر موضوعاتی بود که فرماندار ملارد بر آن اشاره داشته و بر پرداخت به موقع این سهم و به صورت ماهانه توسط شهرداری های تابعه به نهاد کتابخانه ها تاکید کرد.

شایان ذکر است در این جلسه برنامه های پیشنهادی اداره نهاد کتابخانه ها در سالجاری توسط انجمن نهاد کتابخانه های این شهرستان با اکثریت آرا به تصویب رسید. برگزاری نشست های کتابخوانی و ادبی، برگزاری نمایشگاه های کتاب، برگزاری کارگاه های آموزشی ، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در ایام مختلف سال بخشی از برنامه های اداره کتابخانه های این شهرستان در سالجاری می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز