تقی‌زاده خبرداد؛

سازمان نظام مهندسی، مامور تهیه گزارش و ارائه راهکار برای بازسازی مناطق سیل‌زده شد

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۱۴:۲۳:۵۴
کد خبر: ۸۳۷۶۹۵
سازمان نظام مهندسی، مامور تهیه گزارش و ارائه راهکار برای بازسازی مناطق سیل‌زده شد
با پیگیری معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری، بازدیدی توسط حدود ۲۰ نفر از نمایندگان هفت رشته اصلی نظام مهندسی استان تهران از مناطق سیل زده شمال پایتخت انجام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ با توجه به سیل‌های اخیر در استان تهران و خسارات وارده ناشی از سیل به مسیل‌ها، دیواره‌های ساحلی معابر و ریزش‌های کوهی و نیز، لزوم حضور جدی سازمان نظام مهندسی استان در حوزه‌های مختلف از جمله، پایداری، هیدرولوژی، آبخیزداری و سازه‌ای و شهرسازی و تبیین اصول مهندسی در این مناطق، با پیگیری معاونت هماهنگی امورعمرانی، بازدیدی توسط حدود ۲۰ نفر از نمایندگان هفت رشته اصلی نظام مهندسی استان تهران از مناطق سیل زده شمال پایتخت انجام شد.

در این بازدید که با حضور محمد تقی‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر اوشان، فشم، میگون و کارشناسان دفتر فنی استانداری از کلیه مسیل‌ها، معابر، ریزش‌ها و سازه‌های ناپایدار صورت گرفت، در جلسه هماهنگی، مباحثی در خصوص الزام حضور سازمان نظام مهندسی جدید در حوزه کمک‌های مالی، فنی و نحوه مشارکت در این حوزه به بحث گذاشته شد.

در این جلسه، مقرر شد که سازمان نظام مهندسی استان با حضور فعال در منطقه، گزارش لازم را در راستای بازسازی و بهسازی به شهرداری‌های مناطق و استانداری اعلام کرده و در حوزه مدیریت بحران نیز در جلسات مشارکت فعال داشته باشد.

همچنین بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه، سازمان نظام مهندسی مکلف شد تا راهکارهای لازم در حوزه‌های مختلف برای بهسازی و بازسازی و پایدارسازی را به کارگروه‌های چهارده‌گانه مدیریت بحران ارائه کند.

نظر شما