فرماندار ملارد:

همت و عزم برای مبارزه با ساخت و سازهای غیر مجاز ادامه دارد

۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۰۹:۳۹:۱۹
کد خبر: ۸۳۹۲۳۲
همت و عزم برای مبارزه با ساخت و سازهای غیر مجاز ادامه دارد
توکلی کجانی فرماندار شهرستان ملارد در جمع اعضای ستاد پیشگیری ، ساماندهی و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان ملارد ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته دو ماهه اخیر ، از عزم و اراده جدی و بازدارنده در این شهرستان برای مبارزه و مقابله باتغییر کاربری و ساخت و سازهای غیر مجاز خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ حسین توکلی فرماندار ملارد گفت: در اجرای قوانین حفاظت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تخریب آنها توسط سودجویان، هیچ تفاوت و استثنائی قائل نشده و با افرادی که به صورت شبکه‌ای به دنبال این کار هستند برخورد قاطع و عبرت آمیزی صورت خواهد گرفت.

 فرماندار ملارد اجرای ۵۷ مورد تخریب و رها سازی اراضی کشاورزی در یک روز را اقدامی کم نظیر در این شهرستان دانست که با همکاری و مساعدت همه دستگاه‌های متولی، دادستان محترم، ماموران نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، شهرداری و بخشداری صورت گرفته است.

 به گفته فرماندار ملارد یکپارچگی در مدیریت و تصمیم‌گیری‌ها ، نداشتن برنامه مدون برای توسعه متوازن و قانونمند روستاها و پرهیزاز رها شدگی که بعضاً در گذشته به چشم دیده می شود می تواند در تقویت و تشدید برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز موثر واقع گردد.

 توکلی کجانی افزود : اینکه برای کل کشور یک قانون و دستورالعمل وضع شده و از نظرات مدیران محلی در تصمیم گیری ها استفاده نشود منجر به این می‌شود که امروزه به جای ساماندهی و پیشگیری باید به تخریب و قلع و قمع روی آوریم.

 توکلی کجانی اضافه کرد: باید طرح های اساسی برای حوزه حریم شهرهای ملارد و صفادشت مشخص و تعیین گردد تا مردم از بلاتکلیفی خارج شده و بتوانند از سرمایه های خود به خوبی استفاده نمایند.

 فرماندار ملارد اذعان داشت: اجازه نمی‌دهیم اراضی کشاورزی که یکی از اصلی ترین سرمایه های این شهرستان به شمار می آید دست خوش تاخت و تاز برخی افراد سودجو گردد که متاسفانه از این بابت بیشترین ضربه و آسیب ها نیز متوجه مدیران محلی می‌باشد. ناامن کردن فضا برای دلالان، جمع آوری تابلوهای نامتعارف فروش باغ ویلا، کاهش تعداد مشاورین املاک، جمع آوری انشعابات غیرمجاز و تسریع در اصلاح طرح های هادی روستایی از دیگر تاکیدات فرماندار ملارد در این جلسه بود.

 گفتنی است در این جلسه رئیس جهادکشاورزی، بخشداران و شهرداران ملارد و صفادشت گزارشی از برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز ، پیگیری پرونده ها و سایر اقدامات بازدارنده در این باره را ارائه نمودند. به گفته صارمی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ملارد در دو ماه اخیر ۱۶۳ قطعه زمین به مساحت تقریبی ۱۷۸ هزار مترمربع شامل دیوارکشی، محوطه سازی و احداث بنا ، پس از طی روال قانونی و اخطارهای لازم ، با حکم قضایی تخریب و  اراضی کشاورزی رها سازی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز