معاون انتظامی فرماندار قدس:

ظرفیت چاله های معادن در صورت سامانه بارشی جدید پاسخگو نیست

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۱۱:۴۹:۵۲
کد خبر: ۸۴۰۳۴۰
ظرفیت چاله های معادن در صورت سامانه بارشی جدید پاسخگو نیست
سید علی اینانلو گفت، اگر سامانه بارشی جدیدی وارد کشور شود، به طور حتم ظرفیت معادن شهرستان قدس پاسخگو نبوده وسیلاب های ناشی از بارش ها ازاین منطقه به سمت چاله بادامک در اسلامشهر روانه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، معاون سیاسی، انتظامی و اجتماعی فرماندار شهرستان قدس گفت: با تدبیر خوب ستاد مدیریت بحران شهرستان قدس توانستیم آب های رها شده از سد کرج را در چاله های معادن شهر قدس ذخیره و منبع آبی خوبی برای شهر قدس ایجاد کنیم.

 سید علی اینانلو در این خصوص افزود: با این اقدام و بر اساس نظر کارشناسان، حدود ۸۰ میلیون متر مکعب ذخیره آبی در معادن شهر قدس تخمین زده شد.

وی با اشاره به نیاز آبی مردم شهرستان قدس و رفع کم آبی در فصول گرم سال، خاطرنشان کرد: یکی از مزیت های ذخیره این میزان آب در معدن شن و ماسه، تصفیه و فیلتر گل و لای سیلاب  اخیر است که می تواند آب شرب  مورد نیازشهرستان قدس را پاسخگو باشد.

اینانلو در ادامه اظهار داشت: اگر سامانه بارشی جدیدی وارد کشور شود، به طور حتم ظرفیت این معادن پاسخگو نبوده وسیلاب های ناشی از بارش ها ازاین منطقه به سمت چاله بادامک در اسلامشهر روانه شده و نهایت امر به دریاچه قم خواهد رسید.

این مسوول در پایان تصریح کرد: ما باید از تهدید های احتمالی و بلایای طبیعی حداکثر استفاده را کرده و برای تامین نیازهای شهرستان فرصت سازی کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز