شهردار باقرشهر:

آنچه به جایی نمی‌رسد فریاد است

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۰۳:۰۱:۵۵
کد خبر: ۸۴۲۳۸۵
آنچه به جایی نمی‌رسد فریاد است
جلسه میز خدمت مسئولان استانی شهری بخشی و محلی باقر شهر با حضور مسئولان شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران؛ شهردار باقرشهر در پاسخ به گله مندی های شهروندان در خصوص آلایندگی و ترافیک ناشی از پالایشگاه گفت: من اعتراض و گله مندی تک تک شما شهروندان عزیز را می‌پذیرم و اذعان دارم بحث آلودگی آب چاههای شما به نفت و مشتقات آن، از بین رفتن اراضی کشاورزی شما ، ترافیک و غیره مشکلاتی هستند که تا حد بسیاری ،زندگی روزمره شما را مختل کرده است. اما قطعاً می دانید که موضوع پالایشگاه موضوعی است که حل مشکلات آن در اختیار شهرداری و شورای اسلامی شهر نیست .

او ادامه داد:در پاسخگویی مردمی سامانه سامد ریاست جمهوری نیز که حضور داشتم بسیاری از تماسها و گله مندی شما مردم عزیز در همین خصوص بود. نمایندگان شما در شورای اسلامی شهر و بنده پیگیری های زیادی کردیم تا در بحث عوارض آلایندگی بتوانیم سهم ریالی بیشتری را به باقرشهر هدایت کنیم تا حداقل در کنار این عوارض و آلایندگی که شما به آن اعتراض دارید بتوانیم در توسعه فضای سبز، عمران و آبادانی شهر جبران کنیم اما متاسفانه با وجود پیگیری‌های بسیار ما هنوز اختصاص و توزیع عوارض آلایندگی بین شهرهای استان تهران را عادلانه نمی دانیم.

 در زمزمه‌های اعتراض شهروندان این صدا را به گوش می رسید که مگر مردم شهرهای دیگر شهر تهران و محله های مرفه آن می دانند که سبزیجات ما آلوده است و آخر هفته نمی توانیم در شهر خود به راحتی تردد کنیم.

 معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهر ری، در پاسخ به مردم و شهردار باقرشهر ابراز امیدواری کرد در دستور جدید بازنویسی موضوع حل شود.

 علیرضا ناصری پور در ادامه افزود: این عوارض حق مردم باقرشهر است و مطالبه آن حق شرعی و عرفی آنهاست اما آنچه به جایی نرسد فریاد است.

دکتر جمالی پور که در طول زمان مدیریت خود در شهرستان ری، این امر و پیگیری آن از دغدغه‌های مهم وی بوده است در پاسخ به این درخواست شهردار باقرشهر و شهروندان این شهر به برگزاری جلسات رفع مشکلات قانون تخصیص این عوارض اشاره کرد و گفت در سال ۹۸ نحوه پرداخت تغییر خواهد کرد و قطعاً به نفع شهروندان باقرشهر خواهد بود که در چند قدمی پالایشگاه زندگی می‌کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ری، دو عامل را در اختصاص عوارض آلایندگی دخیل دانست و گفت: اثرگذاری و تراکم جمعیت عوامل تعیین کننده میزان تخصیص این عوارض هستند. در بررسی‌های صورت گرفته ما توانستیم ثابت کنیم که تاثیرگذاری آلاینده های پالایشگاه بیش از بقیه شهرها بوده است و همین موضوع در اعداد اختصاصی تغییراتی را ایجاد کرده است که به نفع باقرشهر خواهد بود و انشاءالله در سال ۹۸ وضعیت بهتری را شاهد خواهیم بود .گفتنی است فرماندار مردمی شهرستان ری همواره در جلسات عمومی با مردم، مستمع نظرات ایشان بوده است و تا حصول نتیجه درخواست های مردم را پیگیری کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز