پرندوار خبر داد:

آغاز کوچ عشایر در استان تهران

۱۳۹۸/۰۲/۲۳ - ۱۰:۲۳:۳۸
کد خبر: ۸۴۵۳۶۷
آغاز کوچ عشایر در استان تهران
مدیرکل امور روستایی استانداری تهران گفت: کوچ عشایر استان تهران از هم اکنون آغاز شده و مسیرهای مال رو در راستای سهولت تردد این عزیزان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ کمیته کارشناسی اشعار استان صبح امروز با حضور پرندوار مدیرکل امور روستایی استان و سایر اعضای این کمیته در محل استانداری تهران برگزار شد.

معصومه پرندوار مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، ضمن اشاره به موارد مطرح شده در این جلسه اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن فصل کوچ عشایر استان تهران از دشت ورامین به سوی دشت لار تدابیر لازم در خصوص فراهم کردن زمینه مناسب جهت کوچ عشایر مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
 
وی افزود: استانداری تهران به عنوان مرجع هماهنگ کننده تدابیر لازم حوزه‌های بهداشت عشایر تامین آب شرب بهداشت دام ها تامین آذوقه مورد نیاز برای کوچ نشینان استان تهران را در نظر گرفته و نسبت به فراهم کردن شرایط لازم در این خصوص وظایف هر یک از دستگاه ها را مورد رصد و پیگیری قرار می دهد.
 
پرندوار خاطرنشان کرد :کوچ عشایر استان تهران از هم اکنون آغاز شده و  مسیرهای مال رو در راستای سهولت تردد این عزیزان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. فرمانداری‌های شهرستان‌های ورامین پیشوا پاکدشت شمیرانات پردیس دماوند ملارد و قرچک در این پروسه دخیل هستند که امیدواریم با اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه های حاکمیتی و خدمت رسان کوچه ایمنی را برای عشایر استان تهران شاهد باشیم.

وی در پایان نیز خاطرنشان کرد: بالغ بر ۵۰۰ خانوار از عشایر استان های سمنان، مرکزی و البرز و همچنین هزار و ۶۰۰ خانوار از عشایر استان تهران در حال کوچ به منطقه دشت لار هستند و بالغ بر ۳۵۰ هزار رأس دام را نیست به این منطقه منتقل خواهند کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز