ورودی و خروجی پنج سد استان تهران تحت کنترل است

۱۳۹۸/۰۲/۲۴ - ۱۷:۱۲:۴۶
کد خبر: ۸۴۵۸۷۴
ورودی و خروجی پنج سد استان تهران تحت کنترل است
افزایش بارش های بهاری و آب شدن برف ارتفاعات در استان تهران طی اردیبهشت و نیمه نخست خردادماه نیاز به مدیریت بحران و ورود مدبرانه برای کنترل سدها را به همراه دارد.
به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ در این  نشست که با ریاست مدیرکل بحران استانداری تهران و حضور مدیران پنج سد لتیان، طالقان، لار، ماملو و امیرکبیر برگزار شد، گزارشی از دبی سدها و اقدامات مورد نیاز برای کنترل خروجی سدها ارائه شد.
 
درجاتی، مدیرکل بحران استانداری تهران با بیان اینکه ١٧.٥ درصد جمعیت کشور در استان تهران است گفت: مدیریت سدهای استان تهران و جلوگیری از وقوع بحران در اولویت برنامه ریزی ها است و اگر امروز سختگیری هایی برای کنترل وضعیت سدهای استان می شود برای مدیریت بحران است.
 
وی افزود: بارش های سیستمی و منطقه ای در فصل بهار موجب می شود که آمادگی کافی برای جلوگیری از عافلگیری ضروری شده و ظرفیت سدهای استان در هر لحظه تحت کنترل شود.
 
به گفته درجاتی؛ مدیران سدها برای پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی باید آماده بوده و پایش لحظه ای را در اولویت قرار دهند.
 

در این جلسه حجم سد امیرکبیر با ۱۷۰ میلیون مترمکعب، لتیان با ۶۳ میلیون مترمکعب،لار ۱۴۸ میلیون متر مکعب،طالقان ۴۳۰ میلیون مترمکعب و ماملو با ۲۳۱ میلیون مترمکعب حجم آب در اردیبهشت ماه امسال گزارش شد.

 

همچنین براساس گزارش ها سرریز شدن سد طالقان موجب شده تا زمین های کشاورزی این منطقه پس از مدت ها از گذشت کم آبی ها با ورود آب سد به داخل زمین ها جان تازه گرفته و کشاورزان منطقه از نعمت فراهم شده بهره مند شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز