همایش آموزشی اولیا دانش آموزان روستای قمصر در خصوص مراقبت های جنسی کودکان و نوجوانان ‎

۱۳۹۸/۰۲/۲۴ - ۱۱:۰۷:۰۶
کد خبر: ۸۴۵۹۶۴
همایش آموزشی اولیا دانش آموزان روستای قمصر در خصوص مراقبت های جنسی کودکان و نوجوانان ‎
با توجه به درخواست اولیا دانش آموزان و طبق برنامه های فرهنگی دهیاری قمصر ، همایش آموزش به اولیا دانش آموزان روستا در خصوص مسائل و مشکلات رفتاری جنسی موجود در کودکان و نوجوانان با سخنرانی دکتر صالحی عضو انجمن روانشانسی اسلامی و دکتری تخصصی درمان کودک و نوجوان ، به همت دهیاری و شورای اسلامی قمصر و با مشارکت مدیران مدارس روستای برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا  از تهران؛  اسماعیل آقاخانی دهیار قمصر در حاشیه این همایش که با استقبال خوب اهالی روستا برگزار گردید گفت : همچنان که بیماری های عضوی بدن نیازمند رسیدگی و مداوا می باشند، مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان نیز به توجه و درمان نیاز دارند. از این رو، با توجه به تجارب موجود و مشکلات حال حاضر جامعه، از جمله کمبود کادر درمانگر و بالا بودن هزینه های ویزیت مشاوره خصوصی در مراکز پزشکی بهداشتی ، تصمیم گرفته شد همایشی برگزار گردد تا ضمن ارائه اطلاعات جامع به متخصصان، نحوه برخورد با مشکلات  رفتاری جنسی کودکان و نوجوانان و راه های مقابله با آن از جنبه های مختلف روانپزشکی، اجتماعی و قانونی و دینی بررسی شوند و از این راه، گامی هر چند کوچک در جهت اعتلای بهداشت جسمی و روانی خانواده ها برداشته شود.

این همایش به همت مجموعه دهیاری و شورای اسلامی قمصر و با مشارکت و همکاری مدیران مدارس روستا در سالن چند منظوره ورشی شهدای قمصر و با استقبال خیلی خوب اهالی و اولیا دانش آموزان  برگزار شد.

در این همایش یک روزه، دکتر صالحی نظرات و دیدگاه های پژوهشی خود را در قالب مطالبی ارائه کردند که مهم ترین آنها عبارت بودند از:

_ نقش آموزه های دینی در کاهش ناهنجاری های ناشی از انحرافات جنسی،

_ نقش والدین در تربیت جنسی فرزندان و کاهش مشکلات جنسی آنان؛

_ نقش معیارهای ازدواج اسلامی و تأثیر آن در سلامت جنسی خانواده؛

_ معیارهای روابط زناشویی سالم از دیدگاه دین اسلام،

_ اختلالات جنسی و بررسی آثار حقوقی آن،

_ جرایم ناشی از روابط جنسی ناسالم،

_ نقش تهاجم فرهنگی در گسترش انحرافات جنسی،

_ بررسی تعاملات والدین و فرزندان پسر در دوران کودکی و تأثیر آن در ایجاد اختلال هویت جنسی

 

photo_2019-05-14_11-50-14

نظر شما