مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اعلام کرد؛

کاهش ۱۹ درصدی حادثه حریق در منطقه ۵

۱۳۹۸/۰۲/۲۸ - ۱۴:۰۷:۱۹
کد خبر: ۸۴۷۵۵۶
کاهش ۱۹ درصدی حادثه حریق در منطقه ۵
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی از کاهش 19 درصدی حادثه حریق منطقه 5 در سال 97 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ جلسه هم اندیشی به منظور ارتقای سطح ایمنی منطقه با حضور رجبعلی خسرو آبادی شهردار منطقه و مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی برگزار شد.

داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در این نشست، با اعلام کاهش 19 درصدی حریق در منطقه 5 ، به ارائه آمارهای آتش نشانی در حوزه بروز حوادث در شهر تهران و منطقه پرداخت و اعلام کرد :آمارهای این منطقه در تمامی موضوعات مرتبط با حوزه اتش نشانی کاهش یافته است و درسال 97 نسبت به سال گذشته در حوزه حریق روند نزولی را شاهد بودیم.

وی افزود : در موضوع مرتبط با نگهداشت، سطل های مکانیزه ، فضای سبز و وسایل نقلیه نیزدر این منطقه شاهد کاهش حوادث بوده ایم.

شهردار منطقه در این جلسه بر ضرروت موضوع آگاه سازی عمومی برای افزایش سطح ایمنی در شهر تاکید کرد و گفت: آمار کاهشی حوادث پس از وقوع حادثه پلاسکو نشان می دهد که آگاه سازی عمومی تاثیر مثبتی در ارتقای سطح ایمنی شهروندان دارد و حادثه پلاسکو، مردم و مسئولان را با موضوع حوادث و تاثیر آن در زندگی شهروندان آگاه کرد.

وی با اشاره به حوادث شهران که در سال های پیش رخ داده بود گفت : آمار کاهشی حوادث در محله  شهران به این دلیل است که شهروندان این حادثه را از نزدیک تجربه کرده و تاثیر آن را در زندگی دیدند.

خسرو آبادی افزود : همانگونه که آگاه سازی عمومی تاثیر مثبتی در کاهش حوادث دارد، غفلت از موضوع نیز به همان  اندازه آسیب زا است.

شهردار منطقه همچنین بر ضرورت بیان آمارها در حوزه حوادث تاکید کرد و گفت : اگر آمارها در حوزه تصادفات شهری منتشر شود، شهروندان تاثیر رعایت و مقررات رانندگی را احساس می کنند.

وی پیشنهاد کرد : می توان موضوعات ایمنی را در قالب های مشارکتی با شهروندان پیش برد و این کار می تواند تاثیر به سزایی در موضوع ارتقای ایمنی داشته باشد و از امکانات موجود برای افزایش حساسیت عمومی استفاده کرد.

خسروآبادی به تاثیرآموزش فرزندان در خانواده ها، ایمن سازی و اجرای آزمایشی آن اشاره کرد و افزود : شهرداری منطقه 5، آمادگی لازم را دارد تا در تعامل با آموزش و پرورش به ارتقای حوزه ایمنی از طریق آموزش کمک کند.

وی برگزاری مانور را یکی از بهترین شیوه ها برای ارتقای حساسیت عمومی در حوزه ایمنی برشمرد و بر ضرورت تهیه برنامه ای کامل برای این موضوع تاکید کرد.

 

 

نظر شما