جزئیات برنامه های شهرداری منطقه ۲۰ تهران در شب های لیالی قدر تشریح شد

۱۳۹۸/۰۳/۰۴ - ۰۹:۰۵:۳۶
کد خبر: ۸۵۰۱۹۳
جزئیات برنامه های شهرداری منطقه ۲۰ تهران در شب های لیالی قدر تشریح شد
شهردار منطقه 20 گفت: ظرفیت پارکینگ های پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به بیش از 10 هزار خودرو رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛  فرهاد افشار اولویت اول برای دسترسی به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و شرکت در مراسم لیالی قدر را استفاده از حمل ونقل عمومی برشمرد و گفت: برای شهروندانی که مجبور به استفاده از خودروهای شخصی هستند در 12 موقعیت،ظرفیتی برابر با 10 هزار و 500 خودرو ایجاد شده است.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه شهروندان می توانند با استفاده از اپلیکیشن بی پارک(bipark) محل پارک خودروی خود را رزرو کنند، افزود: پارکینگ های شهدای شاملو، شهدای ایرانیت، عطر یاس، پایانه مینی بوس ها، مدرس، آستانه و الله دادی برای استفاده زائران بومی شهرری مناسب است.

افشار گفت: شهروندان دیگر مناطق شهر تهران نیز که از غرب و جنوب غربی قصد شرکت در مراسم لیالی قدر در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) را دارند می توانند از پارکینگ های دادسرا، معاینه فنی، قربانگاه و ضلع غرب مترو شهرری استفاده کنند.

وی اضافه کرد: برای شهروندان غیربومی که از شرق و جنوب شرق تهران می آیند نیز پارکینگ های سیدالشهدا(ع)، شهید آوینی، شهروند و پردیس راگا آماده شده است.

شهردار منطقه 20 اظهارداشت: همزمان با لیالی قدر، خیل عظیمی از شهروندان همه مناطق شهر تهران در مراسم ویژه این ایام در جوار حرم حضرت عبدالعظیم(ع) شرکت می کنند به همین علت ناوگان حمل ونقل عمومی منطقه 20 برای خدمات رسانی بهینه به زائران تقویت شده است.

افشار گفت: تمهیدات ترافیکی برای تردد زائران در ایستگاه های متروی دولت آباد، جوانمرد قصاب و شهرری، پایانه های حمل و نقل عمومی و خطوط اتوبوس های بی آر تی لحاظ شده است و شهروندان بدون دغدغه می توانند از این امکانات تا پایان مراسم بهره مند شوند.

وی به اطلاع رسانی گسترده در خصوص مسیرهای دسترسی و امکانات رفاهی، عمومی و خدماتی اشاره کرد و افزود: علاوه بر تبلیغات محیطی، برنامه های موبایلی برای راهنمای زائران مهیا شده است و شهروندان می توانند با استفاده از آن از امکانات جانمایی شده پیرامون حرم از جمله غرفه های نگهداری کودک، پخش نذورات، سرویس بهداشتی و پارکینگ استفاده کنند.

معابر پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) مسدود می شوند

شهردار منطقه 20 به انسداد معابر پیرامون حرم به مناسبت برپایی مراسم لیالی قدر اشاره کرد و گفت: 39 موقعیت از معابر پیرامونی حرم از جمله خیابان های شهید بیات، شهید یوسفی نژاد، قمی، سلمان فارسی، مدرس، شهید فدایی، آستانه، بغدادی، قم، سرتخت، کمیل، زهره وند مسدود می شوند و تمهیدات لازم برای انتقال و تردد شهروندان در محدوده پیرامون حرم با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی اندیشیده شده است.

افشار ادامه داد: اتوبوس های مستقر در ضلع شمال میدان حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برای مقاصد خیابان فدائیان اسلام، دولت آباد، شوش، خراسان و خاوران، اتوبوس های مستقر در ضلع جنوب حرم برای مقاصد خیابان سلمان فارسی، بزرگراه شهید آوینی، باقرشهر، کهریزک و زمان آباد، اتوبوس های مستقر در ضلع غرب حرم برای مقاصد میدان هادی ساعی، مترو شهرری به زائران سرویس رسانی می کنند.

وی به سرویس رسانی تاکسیرانی به زائران در خیابان های آستانه، سلمان فارسی و ایرانیت نیز اشاره کرد و گفت: از تمامی امکانات خطوط شهری برای خدمات رسانی به شهروندان در ایام لیالی قدر استفاده شده است تا زائران در رفاه کامل از فیوضات این شبها بهره مند شوند.

تعبیه 184 چشمه سرویس بهداشتی پیرامون حرم

افشار به آماده باش تیم های اجرایی مدیریت شهری منطقه 20 در لیالی قدر اشاره کرد و گفت: تیم های نگهداشت و اجرایی در محدوده مساجد، امامزاده ها و به ویژه حرم حضرت عبدالعظیم(ع) مستقر هستند و فعالیت های رفت و روب مستمر در زمان های پیش، حین و پس از مراسم انجام خواهد شد.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه تیم های ایمنی و امداد نیز برای مدیریت بحران های احتمالی در آماده باش هستند، افزود: 184 چشمه سرویس بهداشتی در 14 موقعیت مکانی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم(ع) از جمله خیابان شهید قمی، جنوب حرم، شهیدنعیمی، آستانه، ضلع جنوب حرم، سلمان فارسی، میدان کوچک، ضلع غرب حرم، بلوار شهرداری جانمایی شده است.

نگهداری از کودکان زائران حین برگزاری مراسم لیالی قدر

شهردار منطقه 20 به اقدامات فرهنگی ویژه این ایام نیز اشاره کرد و گفت: ورزشگاه سلمان فارسی برای نگهداری از کودکان زائران مهیا شده است و مادران می توانند کودکان خود را به مربیان این محل تحویل دهند و با خیالی آسوده از مراسم معنوی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) بهره مند شوند.

افشار افزود: در تمامی پهنه های پیرامون حرم نیز ایستگاه های توزیع نذورات جانمایی شده است و پخش نذورات فقط تحت نظر معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 20 امکان پذیر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز