عباسی:

ایجاد صنایع تبدیلی دست دلالان را از اقتصاد پیشوا کوتاه می کند

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۰۹:۵۸:۳۱
کد خبر: ۸۵۰۷۶۳
ایجاد صنایع تبدیلی دست دلالان را از اقتصاد پیشوا کوتاه می کند
فرماندار شهرستان پیشوا با بیان اینکه بیشترین سود محصولات کشاورزی در پیشوا عاید دلالان می شود، گفت: با ایجاد صنایع تبدیلی به عنوان حلقه مفقوده صنعت و کشاورزی دست دلالان را از اقتصاد پیشوا کوتاه می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ حسین عباسی در جلسه شورای اداری که با حضور ابتکار معاون رئیس جمهور برگزار شد با اشاره به ظرفیت های ویژه کشاورزی در این شهرستان، گفت: وابستگی کشور به نفت، اقتصاد را همواره در معرض آسیب ها و تهدیدهای خارجی قرار داده و حربه ای در دست دشمنان برای اعمال فشار است.

وی افزود: با توجه به ضعف اقتصادی کشور به دلیل این وابستگی و همچنین براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده بخش های کشاورزی و دامپروری می توانند جایگزین خوبی برای نفت باشند.

این مسئول تصریح کرد: برای تحقق رونق تولید باید حمایت از کشاورزی به یک مطالبه ملی تبدیل شود تا به جای واردات گوشت، تسهیلات خوب و ارزان قیمت به کشاورزان اختصاص دهند.

عباسی با بیان اینکه یک هشتم گخانه های کشور در پیشوا قرار دارد، گفت: در حال حاضر بیشترین سود کشاورزی پیشوا نصیب دلالان می شود؛ لذا چرخه اقتصاد کشاورزی شهرستان پیشوا باید تکمیل شود و با ایجاد صنایع تبدیلی به عنوان حلقه مفقوده صنعت و کشاورزی دست دلالان را از اقتصاد پیشوا کوتاه کرد.

فرماندار شهرستان پیشوا افزود: شهرک صنعتی پیشوا با ۱۴۰۰ هکتار عرصه نیازمند کمک و حمایت دولت در رفع محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری و ایجاد مشوق هایی جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی برای رسیدن به رونق و پویایی است.

وی خاطرنشان کرد: پیشوا فاقد تخت بیمارستانی است و هرقدر مراکز و پایگاه های سلامت و درمانگاه احداث شود جای بیمارستان را به عنوان یک زیرساخت مهم نخواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در شهرستان پیشوا به موضوع سفر رئیس جمهور به منطقه جنوب شرق استان تهران اشاره و عنوان کرد: این سفر مطالبه مهم مردم شهرستان های جنوب شرق استان است و یک جهش توسعه ای را در منطقه ایجاد خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز