به مناسبت سالگرد آزادسازی خرمشهر در پردیس برگزار شد ؛

دومین دوره "دورهمی یادگیری"به منظور ارتقا سطح مطالعه با خوانش کتاب" دا"

۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۹:۳۲:۴۷
کد خبر: ۸۵۱۰۵۲
دومین دوره دورهمی یادگیریبه منظور ارتقا سطح مطالعه با خوانش کتاب دا
با برنامه ریزی معاونت فرهنگی و جوانان این اداره و همکاری مجتمع های مسکونی در فاز۱ پردیس به مناسبت گرامیداشت سالگرد آزادسازی خرمشهر دومین دوره "دورهمی یادگیری" برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ این دوره به منظور ارتقا سطح مطالعه با رویکرد آگاهی از اتفاقات روی داده در جریان آزادسازی خرمشهر  و مفاهیم دفاع مقدس با خوانش کتاب "دا" با حضور جمعی از خانواده ها و علاقمندان برگزار شد.

معاون اداره ورزش و جوانان گفت: دومین سال اجرای این طرح را با انگیزه ترغیب مردم به ویژه بانوان و جوانان به گفتگوهای فرهنگی و دورهمی های فاخر و مفید را در مجتمع های مسکونی پیش بینی و اجرا خواهیم کرد.

دکتر درخشان دارا افزود: رابطین مجتمع های مسکونی و همکاری این عزیزان نقش بسیار مهمی در اجرای برنامه های فرهنگی در محل زندگی شهروندان را دارند.

وی ادامه داد: این برنامه با یاد وخاطره حماسه سازان سوم خرداد با خوانش و تحلیل کتاب" دا" انجام شد و تصریح کرد: «دورهمی های یادگیری»، فرصت خوبی برای ترغیب مردم به کتاب خواندن یا تبلیغ کتاب‌های خوب و مهم فراهم می‌کند، لیکن انگیزه‌ اصلی از راه اندازی این طرح ، فراهم کردن بستری برای بحث و گفتگو و نقد و "تحلیل با مفاهیم ارزنده نزد شهروندان است.

وی کمک به افزایش سرانه مطالعه ، تقویت فرهنگ "گفت و گو" و استدلال های مهارت در بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی، عادت خانواده ها برای مراجعه به کتابفروشی و کتابخانه ها و گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در کارهای گروهی را از جمله اهداف دورهمی یادگیری برشمرد.

معاون اداره ورزش و جوانان با بیان اینکه کار فرهنگی کاری اداری و دارای بازه زمانی تعریف شده نیست، افزود: کار فرهنگی زمان نمی شناسد و باید هدف گذاری ها با توجه به فراغت شهروندان، مناسبت ها و تحولات انجام شود.

در ادامه عباسپور کارشناس ارشد ادبیات و تسهیل گر برنامه گفت: اگر بخواهیم در مورد خرمشهر کتابی را معرفی کنیم که به تمام معنا به روزهای خونین آن پرداخته است بی گمان کتاب «دا» اولین خواهد بود. این کتاب خاطرات دختری هفده ساله بنام سید زهرا حسینی از۲۰ روز حضورش در خرمشهر و اتفاقات جنگ تحمیلی است که توانست در مدتی اندک تمام نگاه‌ها را به خود جلب کند. این کتاب را «دا» نام نهادند که تشکری باشد از همه ماداران ایران اسلامی و همه مادرانی که در طول این سالها فرزندان خویش را راهی آزمون های سخت کرده اند و صبورانه سوخته اند و در فراغ عزیزان شان مویه کرده اند‌.

گفتنی است علاقه مندان جهت برگزاری دوره های اموزشی در محل زندگی خود به عنوان رابط فرهنگی ورزشی یا حضور در برنامه های فرهنگی می توانند با شماره۷۶۲۲۴۱۴۲ در تماس باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز