کمبود نقدینگی مهمترین مشکل صاحبان صنایع ورامین است

۱۳۹۸/۰۳/۱۰ - ۰۶:۳۸:۴۷
کد خبر: ۸۵۲۶۵۹
کمبود نقدینگی مهمترین مشکل صاحبان صنایع ورامین است
فرماندار شهرستان ورامین گفت : کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش ، مهمترین مشکل صاحبان صنایع ورامین است که می توان با ارائه تسهیلات ارزان قیمت، مشکل آنان را برطرف کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان تهران؛ حسین کاغذلو روز پنجشنبه در نشست مشترک مسئولان و صاحبان صنایع ورامین با وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار تهران که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت:افزایش قیمت ارز، مشکلاتی را برای صاحبان صنایع یه ویژه واحدهای خارج از شهرک های صنعتی ایجاد کرده و آنان را در ادامه تولید با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: برخی از این واحدها برای تهیه مواد اولیه داخلی و خارجی با مشکل جدی مواجه شده اند که می توان با ارائه تسهیلات ارزان قیمت آنان را در ادامه فعالیت های تولیدی یاری رساند.

وی گفت : وجود تنها شهرک صنعتی تخصصی چرم استان تهران با دباغی سالانه 14 میلیون جلدچرم سبک  و سنگین و صادرات 70 درصد آن به صورت سالامبور(چرم خام) تنها بخشی از ظرفیت های شهرستان ورامین است که در صورت توجه می توان از خام فروشی این فراورده مهم جلوگیری کرد.

وی از عدم تحقق ایجاد صندوق عوارض حاصل از صادرات سالامبور، قرار گرفتن واحدهای شهرک صنعتی در لیست صنایع آلاینده، تأمین نقدینگی واحدهای چرم برای تهیه مواد اولیه به ویژه چرم خام و فرسوده بودن ماشین آلات چرمسازی را به عنوان مهمترین مشکلات واحدهای چرم یاد کرد.

وی اظهار داشت: سورت 95 درصد از روده کشور در ورامین انجام می شود و این صنعت میلیون ها دلار برای کشور ارز آوری دارد.

کاغذلو خام فروشی را به عنوان یکی از چالش های مهم معادن شهرستان ورامین یاد کرد و افزود: در حال حاضر شهرستان ورامین از 7 معدن برخوردار است که سه واحد این معادن تعطیل است.

وی گفت : باتوجه به کاهش میزان بارندگی در سال های اخیر، برداشت سولفات سدیم از معاون شهرستان توجیه اقتصادی نداردو عدم ایجاد واحد فرآوری ماده معدنی سلستین و خام فروشی این ماده، مشکلاتی را برای معدن داران به وجود آورده است.

فرماندار ورامین گفت: برای احداث واحد فرآوری ماده معدنی سلستین، به 250 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی اظهار داشت: ورامین در حوزه کشاورزی نیز از ظرفیت های ویژه ای در تولید محصولات زراعی، غلات، پسته، تولیدات گلخانه ای، گوشت قرمز و شیر برخوردار است و با تولید ۱۲۳هزار تن شیر رتبه دوم در استان، ۲۱هزار و ۸۴۴تن تخم مرغ رتبه سوم، ۲۲۵هزارتن ذرت علوفه‌ای رتبه سوم، ۱۱۵هزار و ۲۰۰تن سبزی و صیفی‌جات رتبه سوم و ۱۵۰تن ماهی در سال  رتبه سوم  استان تهران را در اختیار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز