تأکید بر مشارکت مردم و دستگاه های اجرائی در مقابله با آتش سوزی های احتمالی

۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۰۹:۴۴:۵۹
کد خبر: ۸۵۳۰۴۴
تأکید بر مشارکت مردم و دستگاه های اجرائی در مقابله با آتش سوزی های احتمالی
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در اولین جلسه ستاد هماهنگی پیشگیری و اطفاء حریق در عرصه های منابع طبیعی بر مشارکت مردم و دستگاه های اجرایی در مقابله با آتش سوزی های احتمالی در این عرصه ها تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ مهندس احمد طاهری در این جلسه که نمایندگانی از دستگاه های اجرایی و امدادی همچون ستاد بحران استانداری تهران، هلال احمر، نیروی انتظامی، آتش نشانی و جهادکشاورزی حضور داشتند افزود: با توجه به بارندگی ها، امسال شاهد تراکم گیاهی بسیار خوبی در سطح استان هستیم که با شدت یافتن گرمای هوا خطر وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی بیشتر خواهد شد که بر همین اساس ضرورت ایجاب می کند تا تمهیدات ویژه ای در ارتباط با پیشگیری و اطفاء به موقع حریق در عرصه های جنگلی و مرتعی اتخاذ شود.

وی اظهار داشت: جنگل ها و مراتع متعلق به همه مردم است و بهترین حافظان این سرمایه های ملی خود مردم هستند و باید در موقع ضروری و بدون فراخوان در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی تلاش کنند.

طاهری تعامل و همکاری دستگاه های اجرائی را در موضوع حفاظت از عرصه های منابع طبیعی در مقابل آتش سوزی های احتمالی بسیار مهم و مؤثر دانست و تصریح کرد: از آنجائی که عرصه های منابع طبیعی دارای وسعت زیاد و امکانات و تجهیزات منابع طبیعی محدود است، اقدامات پیشگیرانه و آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی برای مقابله به موقع با آتش سوزی های احتمالی از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران به آمادگی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی این اداره کل در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: با توجه به مراسم روزهای ۱۴و ۱۵ خرداد در حرم مطهر امام راحل (ره) و حضور گسترده مردم در اراضی اطراف حرم، به منظور پیشگیری و جلوگیری از هرگونه آتش سوزی در این اراضی یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران همراه با دیگر دستگاه ها نیز در این روزها به حالت آماده باش کامل درخواهند آمد.

وی از عموم مردم درخواست کرد: در هنگام مراجعه به طبیعت ضمن رعایت نکات ایمنی، از روشن کردن آتش و رها کردن بطری های شیشه ای در این عرصه ها به شدت خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی مراتب را فوراً از طریق شماره های ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی و ۱۳۱ امور اراضی اطلاع دهند.

در این نشست هر یک از نمایندگان دستگاه های اجرایی پیشنهادات و نقطه نظرات خود را درخصوص همکاری و آمادگی هرچه بیشتر و استفاده بهینه و به موقع از وسایل و ادوات در اختیار جهت مقابله با آتش سوزی های احتمالی در عرصه های منابع طبیعی ارائه و پس از بحث و گفتگو تصمیماتی اتخاذ شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز