دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران خبر داد:

رشد کشفیات مواد مخدر در استان، نسبت به سال ۹۷/ افزایش بالغ بر دو برابری ظرفیت مراکز نگهداری معتادین متجاهر

۱۳۹۸/۰۳/۲۰ - ۱۰:۱۴:۱۰
کد خبر: ۸۵۶۱۵۰
رشد کشفیات مواد مخدر در استان، نسبت به سال ۹۷/ افزایش بالغ بر دو برابری ظرفیت مراکز نگهداری معتادین متجاهر
اسدی گفت: با توجه به اقدامات خوبی که نیروهای انتظامی در خصوص کشفیات مواد مخدر انجام دادند، با ۹ تن و ۱۹۵ کیلوگرم، بالغ بر ۱۷ درصد رشد را شاهد بودیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛  دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاری به ریاست محسنی‌بندپی، استاندار تهران و با حضور گودرزی، معاون امنیتی، انتظامی استاندار، اسدی، دبیر کارگروه و سایر اعضا در محل استانداری تهران برگزار شد.

محمدعلی اسدی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در این جلسه، ضمن اشاره به وضعیت مقابله با مواد مخدر در استان، اظهار داشت: طی مقایسه‌ای که بین دوماهه نخست سال ۹۷ و مدت مشابه امسال در این باره داشتیم، در بحث کشفیات، با توجه به اقدامات خوبی که نیروهای انتظامی در این خصوص انجام دادند، با ۹ تن و ۱۹۵ کیلوگرم، بالغ بر ۱۷ درصد رشد را شاهد بودیم.

وی افزود: دستگیری‌ها، با ۲۴ هزار و ۱۲۹ عدد، رشد ۱۰ درصدی را ثبت کرده و لابراتوار تولید شیشه و هروئین نیز با توجه به اقدامات مقابله‌ای که نیروهای انتظامی انجام دادند، ۱۲ درصد کاهش داشته است. البته رشد لابراتورهایی را در یکی از کشورهای همسایه شرقی ایران شاهد هستیم و اخیرا نیز، محموله ۸۵۰ کیلوگرمی را در مرز کشف و ضبط کردیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران، ضمن اشاره به افزایش ظرفیت مراکز نگهداری در تهران، خاطرنشان کرد: در سال گذشته در بهترین شرایط، حدودا ۸ هزار نفر، ظرفیت نگهداری داشتیم که این ظرفیت با عقد تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان زندان‌ها و نیروی انتظامی و سپاه، اکنون به ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش پیدا کرده و در حال حاضر نیز، ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمع‌آوری و نگهداری شده و هزار نفر نیز در شرف اقدام برای جمع‌آوری از مراکز شهری، مناطق شوش، مولوی و هرندی و سایر مناطق مدنظر مردم و مسئولین، قرار دارند.

اسدی عنوان داشت: در بحث باندهای منهدم شده، ۱۷درصد، تعداد عملیات کلی، ۱۸ درصد افزایش و در تعداد خودروهای توقیفی، ۲۸درصد و کاهش را شاهد هستیم که این مهم، نشانگر اقدام هدفمند پلیس در توقیف خودروهای متخلف است.

وی، همچنین، اشاره‌ای نیز نرخ مواد مخدر داشت و خاطرنشان کرد: در بخش تریاک، مرفین و حشیش، افزایش قیمت اتفاق افتاده و در بخش شیشه به جهت تولیداتی که در کشورهای همسایه در حال انجام است، کاهش قیمت را شاهد هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز