محمد امید از کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری روستایی خبر داد

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۰۹:۱۴:۰۷
کد خبر: ۸۵۸۶۸۹
محمد امید از کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری روستایی خبر داد
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت:کارآفرینان با استفاده از ۷ هزار میلیارد از منابع اشتغال روستایی تا پایان سال ۹۷ توانستند منجر به کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری روستایی شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در آیین کلنگ زنی مخزن آب شرب روستای سله بن در جمع خبرنگاران گفت: یکی از خدمات دولت دوازدهم به جامعه روستایی، ایجاد منابع اشتغال روستاییان به مبلغ ۱ و نیم میلیارد دلار معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی بوده که با توجه به طرح های ارائه شده توسط کارآفرینان پیش بینی می شود مبلغ باقی مانده (۱۱ هزار میلیارد تومان) نیز تا شهریور ماه سال جاری به پایان برسد.

محمد امید افزود:تا پایان اعتبار مذکور حدود ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می شود.

وی تصریح کرد:باید در جهت زمینه سازی برای استمرار پرداخت این اعتبارات تلاش کنیم.

وی گفت:طرح های کشاورزی، صنایع فرآوری محصولات روستایی، گردشگری و استارتاپ ها از جمله طرح های مهم و قابل توجه اجرایی در روستاها بشمار می آیند.

امید ادامه داد:علاوه بر منابع مذکور، با تبصره ۱۸ مجلس از صندوق توسعه ملی نیز می توان افق روشنی برای روستاهای سطح کشور ترسیم کرد.

معاون رئیس جمهور گفت:طبیعت، آب و هوای مناسب و نزدیکی این شهرستان به تهران می تواند فیروزکوه را به قطب مهم گردشگری تبدیل کند.

وی افزود:شهرستان فیروزکوه در صنعت کشاورزی و دامپروری بسیار مستعد و شرایط برای ایجاد اشتغال در این منطقه مطلوب است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز