فرماندار شهرستان پیشوا :

پل های روگذر محمدآباد و قلعه سین به زودی تکمیل می شود

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۱۲:۱۹:۴۸
کد خبر: ۸۵۸۸۱۶
پل های روگذر محمدآباد و قلعه سین به زودی تکمیل می شود
فرماندار شهرستان پیشوا گفت: طی هماهنگی صورت گرفته با مسئولان شرکت راه آهن، پل های روگذر چهارراه محمدآباد و قلعه سین در نیمه اول سال جاری تکمیل می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ حسین عباسی در نشست با مدیران شرکت راه آهن اظهار داشت: با توجه به کمبود اعتبارات در کشور، باید با تدابیر مدیریتی و افزایش همکاری های بین بخشی پروژه های عمرانی را پیش برده و در جهت رضایتمندی مردم گام برداریم.

 

وی افزود: تکمیل دو پل روگذر در چهارراه محمدآباد و قلعه سین از پروژه های مهم راه آهن در شهرستان پیشواست و به دلیل مشکلاتی که برای تردد مردم دارد باید هرچه سریعتر عملیاتی شود.

 

فرماندار شهرستان پیشوا تصریح کرد: تعریض ایستگاه راه آهن و ایجاد بلوار در اولویت برنامه های شهرداری قرار دارد اما پروژه ای زمانبر بوده و تا آن زمان باید برای کاهش بار ترافیکی این محدوده تدبیری اندیشیده شود.

 

عباسی افزود: شرکت راه آهن می تواند با اختصاص بخشی از فضای در اختیار خود به ایجاد پارکینگ برای خودروها این مشکل را تا حد زیادی برطرف کند.

 

پیشرفت ۷۰ درصدی پل های روگذر محمدآباد و قلعه سین

 

سید حسین مرتضوی نیز با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی پل های راه آهن در پیشوا، بیان کرد: طبق صورتجلسه قبلی مقرر شد که شرکت راه آهن سازه اصلی پل های روگذر را احداث و ایجاد راه های دسترسی برعهده شهرستان باشد.

 

وی افزود: با توجه به مشکلات مالی و کمبود اعتبارات در شهرستان با تهاتر یک قطعه زمین متعلق به شرکت راه آهن، شهرداری پیشوا تملک زمین ها و اجرای رمپ و لوپ های پل های روگذر را بر عهده بگیرد.

 

مدیرکل خط و سازه‌های فنی راه آهن کشور تصریح کرد: در حال حاضر پیمانکار محور تهران- گرمسار انتخاب شده و قرارداد آن در مراحل پایانی است و در نیمه اول سال جاری عملیات عرشه گذاری پل های روگذر پیشوا عملیاتی می شود.

 

ایستگاه قطار پیشوا نیازمند دستگاه خودپرداز است

 

عابدین هادی نژاد نیز به مشکلات ایستگاه های قطار اشاره کرد و گفت: شهرداری برای انتقال مسافران در ایستگاه های پیشوا و امامزاده خط تاکسی رفت و برگشت در نظر گرفته که به منظور تسهیل دسترسی مسافران باید این تاکسی ها افزایش یابد.

 

وی با اشاره به اقدامات شرکت راه آهن برای بهبود وضعیت سکوها در ایستگاه امامزاده، افزود: ایستگاه قطار پیشوا همچنین نیازمند تأمین روشنایی و نصب یک دستگاه خودپرداز است که در این دو مورد شهرداری و فرمانداری باید به کمک راه آهن بیایند.

 

مدیرکل راه آهن استان تهران گفت: پس از برآورد فضا و قیمت زمین از طریق برگزاری مزایده امتیاز ساخت پارکینگ در ایستگاه قطار پیشوا واگذار خواهد شد و شرکت راه آهن نیز نهایت مساعدت و همکاری را با پیمانکار این طرح خواهد داشت.

 

اداره برق مسئول تأمین روشنایی ایستگاه قطار است

 

شهردار پیشوا با بیان اینکه پل های روگذر در خارج از حریم و محدوده شهر قرار دارند، اظهار داشت: تا جایی که در توان و اختیار شهرداری باشد در این پروژه همکاری خواهد داشت.

 

وی افزود: علی رغم اینکه تأمین روشنایی ایستگاه قطار به عهده اداره برق است، شهرداری پیشوا در سال گذشته روشنایی بخش زیادی از این محدوده را انجام داده است. 

نظر شما