استاندار تهران:

کارگروهی برای تسریع در اعطای مجوز واحدهای تولیدی تشکیل می شود

۱۳۹۸/۰۳/۲۹ - ۱۱:۰۹:۰۸
کد خبر: ۸۵۹۹۸۴
کارگروهی برای تسریع در اعطای مجوز واحدهای تولیدی تشکیل می شود
استاندار تهران گفت: به زودی کارگروهی برای تسریع در اعطای مجوز صنایع و واحدهای تولیدی متشکل از دستگاه‌های مربوطه تشکیل می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ پنجاه و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، صبح امروز(چهارشنبه) به ریاست محسنی‌بندپی، استاندار تهران و با حضور امامی‌امین، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران،  قاسمی‌فرزاد، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران و سایر اعضا شورا در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد. 

استاندار تهران در این نشست، ضمن تاکید بر لزوم اهتمام نسبت به حفظ اشتغال موجود، اظهار داشت: بنگاه‌های غیرفعال و راکدی داشتیم و در راستای صیانت از اشتغال موجود، کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از سازمان امور مالیاتی این اختیار را اخذ کرد که واحدهای دارای بدهی مالیاتی، بتوانند برای احیا خود تا ۶۰ ماه، بدهی خود را تقسیط و حتی تا یک سال آن را معوق کند.

 
وی افزود: واحدهای نیمه فعال را می‌توان با اختیارات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با تحرک به عرصه تولید بازگردانده و در حفظ اشتغال موجود، نقش قابل توجهی را ایفا کرد.
 
مقام عالی دولت در استان تهران، همچنین در ادامه، اشاره‌ای به رسیدگی به وضعیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰کیلومتری داشت و خاطرنشان کرد: در بحث استقرار کارخانجات در شعاع ۱۲۰ کیلومتری، سازمان محیط زیست استان، مطالعات کارشناسی صورت داده و مکاتباتی را با سازمان حفاظت از محیط زیست کشور انجام داده و مقرر شده تا به زودی، جلسه‌ای را با حضور رحمانی، وزیر صمت و کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور داشته و در راستای حل و فصل موانع در این حوزه اقدام کنیم.
 
محسنی‌بندپی، عنوان داشت: علم روز دنیا برای رفع آلایندگی، راهکار عملی ارائه کرده و برخی از واحدهای مستقر در این بازه مکانی از محدوده، در راستای کاهش آلودگی، اقدام می‌کنند. 
 
وی همچنین، ضمن گلایه از فرسایشی شدن روند اعطای برخی از مجوزها، یادآور شد: متاسفانه، زمانبر شدن اعطای برخی از مجوزهای واحدها و ساختار پیچیده اداری در کنار برخی از قوانین دست و پا گیر دریافت استعلام‌ها فعالین اقتصادی و سرمایه‌گذاران را با مشکلاتی مواجه کرده که به زودی کارگروهی در این خصوص، متشکل از دستگاه‌های مربوطه تشکیل شده و نسبت به تسهیل در روند کنونی اقدام خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز