‍ کمیته مشترک خدمات رسانی به ساکنان حریم شهرستان ری تشکیل می شود

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۰۶:۵۶:۴۰
کد خبر: ۸۶۱۲۵۱
‍ کمیته مشترک خدمات رسانی به ساکنان حریم شهرستان ری تشکیل می شود
فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: کمیته مشترک برای هماهنگی و انسجام بیشتر در خدمات رسانی مطلوب به ساکنان حریم کلانشهر تهران و ری تشکیل می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ احمد اسماعیلی راد معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری،در جلسه تعیین حریم شهرستان ری با کلانشهر تهران اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان به ساکنان حریم شهرستان ری باید با مدیریت واحد استانداری و فرمانداری این شهرستان اقدام به خدمات رسانی کنند.

وی با بیان اینکه صیانت از حریم شهر، هدف مشترک فرمانداری شهرستان ری و شهرداری تهران است عنوان کرد: هرگونه ساخت و ساز و اقدامی در حریم توسط دستگاه‌های اجرایی باید در چهارچوب مقررات قانونی باشد.

اسماعیلی راد ادامه داد: حفظ و صیانت از حریم باید همخوان با خدمت رسانی به ساکنان این مناطق باشد، در کنار جلوگیری از ساخت و ساز در مناطق حریم باید به نوسازی و توسعه این مناطق بر اساس قانون نیز توجه جدی شود.

وی با اشاره به اینکه واحدهای مسکونی و صنعتی بزرگی طی سال‌های گذشته در بخش‌های حریم شهرستان ری از جمله قیامدشت احداث شده است ابراز کرد: امروز ساکنان این مناطق از هرگونه خدمات مناسب شهری به دلیل قرار گرفته اند در حریم تهران و ری محروم هستند.

اسماعیلی راد یادآور شد: نبود خدمات رسانی مطلوب شهری به مناطق حریم باعث ایجاد انواع بزه‌های و معظلات اجتماعی می‌شود و شهرداری تهران و بخشداران باید خود را مکلف به خدمات رسانی به ساکنان مناطق حریم بکنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۱ درصد ترافیک کلانشهر تهران در مسیر انتهایی بزرگراه امام رضا (ع) به میدان بسیج ایجاد می شود، تاکید کرد: مناسب سازی و تعریض این بزرگراه باید در دستور کار دستگاه‌های اجرای شهرستان ری قرار بگیرد.

اسماعیلی راد یادآور شد: دستگاه‌های اجرای شهرستان از جمله راه و شهرسازی و بخشداری باید در جهت تعریض بزرگراه امام رضا (ع) در کنار شهرداری تهران باشند تا گره کور ترافیک این منطقه باز شود.

جلسه تعیین حریم شهرستان ری با کلانشهر تهران امروز شنبه با حضور احمد اسماعیلی راد سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری، مجتبی شکری سرپرست اداره کل حریم شهرداری تهران و شهرداران مناطق ۲۰ و ۱۵ تهران در فرمانداری ری برگزار شد.

شایان ذکر است، حریم شهر تهران با مساحت یک هزار و ۳۲۷ کیلومتری نزدیک به ۲ برابر عرصه این کلانشهر می‌باشد که ۱۱ منطقه شهرداری و ۲۸ ناحیه را درگیر مسایل جانبی خود کرده است.

 

 

نظر شما