حسن‌بیگی تاکید کرد؛

لزوم مشارکت خیرین و استفاده از این ظرفیت در ساخت خوابگاه‌های دانشگاهی استان تهران

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۰۸:۱۷:۳۱
کد خبر: ۸۶۱۲۹۷
لزوم مشارکت خیرین و استفاده از این ظرفیت در ساخت خوابگاه‌های دانشگاهی استان تهران
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: مشارکت خیرین و استفاده از ظرفیت آن‌ها در ساخت خوابگاه‌های دانشگاهی با هماهنگی شورای شهر و شهرداری و محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز از دیگر برنامه‌هایی است که آن را با جدیت در دستور کار خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ نخستین جلسه شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان تهران، صبح امروز(یکشنبه) به ریاست محسنی‌بندپی، استاندار تهران و با حضور حسن‌بیگی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار، ترکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، تقی‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، پاشا، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار، علیخانی، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و روئسا و مسئولین دانشگاه‌های استان در محل استانداری تهران برگزار شد.

شکراله حسن‌بیگی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران در این نشست، اظهار داشت: جلسات شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان به صورت فصلی و منظم برگزار می‌شود که شناسایی مشکلات و موانع دانشگاه و رفع آن‌ها در این نشست‌ها، بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: در ۴ جلسه اخیر، ۳۷ مصوبه در خصوص وضعیت دانشگاه‌ها از سر گذرانده شد. این جلسات منظم در محل استانداری و دانشگاه‌های علامه طباطبایی و تهران برگزار شده و نقش قابل توجهی در شناخت مطالبات و چالش‌های پیش‌ روی دانشگاه‌ها داشته است‌.

حسن‌بیگی، عنوان داشت: یکی از مهم‌ترین مصوبات، پیشنهاد ارتباط بیشتر دانشگاه‌ها با حوزه‌های گردشگری و صنعت بود که در این ارتباط، اعتقاد بر این است که با توجه به ظرفیت خوب دانشگاه‌ها در حوزه صنعت، باید ارتباط خوبی میان دانشگاه‌ و این حوزه برقرار و تقویت شود تا شاهد پویایی تخصصی و کارشناسی آن باشیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران، یادآور شد: مهم ترین مصوبات ما در جلسات سال گذشته شامل  توجه به مقوله پژوهش و شرکت های دانش بنیان، ارتباط تنگاتنگ محافل دانشگاهی با حوزه صنایع و گردشگری، تشکیل صندوق پژوهش استان توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بود که طرح‌های دانشگاهی در ذیل این صندوق، بستر ظهور و بروز خواهند یافت‌.

وی خاطرنشان کرد: تاسیس و گسترش شهرک‌های فناوری و دانش بنیان در شهرستان‌های استان،

یکی از مسائل مهم است که باید درصدد اجرا و توسعه آن باشیم. دیگر نکته مهم این است که از برخی از نمایندگان مردم و شهردار تهران دعوت خواهیم داشت تا در این جلسه حضور یافته و به صورت کارشناسی و واکاوانه به بررسی مشکلات، موانع و چالش‌های پرداخته شود‌.

حسن‌بیگی، تصریح کرد: موضوع ایجاد شهر دانشگاهی با رویکرد هویت‌بخشی به دانشگاه‌ها در حدفاصل فرودگاه امام تا حرم مطهر امام(ره) از جمله موارد مهمی است که باید نسبت به آن، اهتمام داشته باشیم.

وی در پایان نیز خاطرنشان کرد: مشارکت خیرین و استفاده از ظرفیت آن‌ها در ساخت خوابگاه‌های دانشگاهی با هماهنگی شورای شهر و شهرداری و محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز از دیگر برنامه‌هایی است که آن را با جدیت در دستور کار خواهیم داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز