استاندار تهران:

ساختمان جدید پلاسکو تا عید فطر سال آینده در اختیار کسبه قرار می‌گیرد

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۰:۳۵:۰۹
کد خبر: ۸۶۱۹۱۳
ساختمان جدید پلاسکو تا عید فطر سال آینده در اختیار کسبه قرار می‌گیرد
محسنی‌بندپی گفت: روند ساخت پروژه ساختمان جدید پلاسکو با محوریت بنیاد مستضعفان تا سال ۹۹ به پایان رسیده و به یاری خداوند در عید فطر سال آینده در اختیار کسبه محترم قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ جلسه بررسی مشکلات کسبه ساختمان پلاسکو با موضوع تسریع در روند ساخت ساختمان برج،به ریاست محسنی‌بندپی، استاندار تهران و با حضور تقی‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مسئولین و مهندسین متخصص در محل استانداری تهران برگزار شد. 

انوشیروان محسنی‌بندپی، استاندار تهران در این نشست، اظهار داشت: صعه صدر کسبه از ۳۰ دیماه سال ۹۵ تا کنون باعث پیشبرد شایسته امور در ساخت پلاسکو شده و نقش سعیدی‌کیا در بنیاد مستضعفان در پیشرفت این پروژه ارزنده است. 

وی افزود: از اول تیرماه ۹۸، پرداخت اجاره‌بهای کسبه در مجتمع میلاد نور بر عهده این عزیزان است. با این حال، بر اساس توافقی که بنیاد مستضعفان با سازمان برنامه و بودجه کشور داشته، پرداخت این مبالغ تا مدت مشخصی به صورت مشترک بر عهده دولت و بنیاد بوده و پس از آن، کسبه عهده‌دار پرداخت هزینه اجاره بها خواهند شد‌ و این مهم، مورد پذیرش کسبه محترم این مجتمع نیز واقع شده است.

مقام عالی دولت در استان تهران، تصریح کرد: با توجه به بازدیدی که از روند ساخت پلاسکو داشتیم، تاکید بر این بود که ساختمان جدید باید با ضوابط علمی، ایمنی و مهندسی روز احداث شده و در این باره‌ الگو باشد.

محسنی‌بندپی، خاطرنشان کرد: ارتباطی که بین شمال و جنوب محل ساختمان پلاسکو باید بررسی لازم صورت بگیرد تا شاهد هیچ ابهامی از روند ساخت آن نباشیم. شهرداری هم به عنوان مرجع قانونی در صدور پروانه و نحوه کار، نظارت لازم را داشته باشد و این ابهامات در کارگروه شفاف‌سازی خواهد شد.

وی، عنوان داشت: نحوه پرداخت مطالبات کسبه پلاسکو نیز از موارد مهمی است که باید در این رابطه، رایزنی با دولت و بنیاد مستضعفان داشته باشیم. به هر حال، کسبه محترم پلاسکو آسیب زیادی در آن حادثه دیده‌اند و باید در کمک به کسب و کار و وضعیت این عزیزان، اهتمام داشته باشیم. در خصوص واحدهای تجاری در  شمال و جنوب برج جدید نیز، کمیته‌ای ذیل کارگروه ساختمان پلاسکو تشکیل شده و مستمرا کسبه را در جریان روند ساخت پلاسکو قرار خواهد داد.

محسنی‌بندپی، تصریح تاکید داشت: بانک‌هایی که همکاری لازم را با کسبه متضرر پلاسکو نداشته باشند، مورد برخورد قرار گرفته و برای این مهم، ملزم خواهند شد. در همین رابطه، کمیته‌ای تشکیل شده و باید به بررسی نحوه وصول مطالبات به مبلغ ۲ و نیم میلیارد تومان با مساعدت بانک‌ها بپردازد. تعهد بنیاد بر این است که ساختمان جدید پلاسکو با ایمنی لازم، ساختمان استاندارد و سازه و معماری ایرانی و اسلامی در اختیار کسبه محترم قرار بگیرد.

وی در پایان نیز خاطرنشان کرد: روند ساخت پروژه ساختمان جدید پلاسکو با محوریت بنیاد مستضعفان تا سال ۹۹ به پایان رسیده و به یاری خداوند در عید فطر سال آینده در اختیار کسبه محترم قرار خواهد گرفت. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز