شهردار پاکدشت:

تمیزی شهر، فرهنگ بالای شهروندان را نشان می دهد

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۱:۰۳:۵۲
کد خبر: ۸۶۱۹۳۸
تمیزی شهر، فرهنگ بالای شهروندان را نشان می دهد
داریوش پازوکی شهردار پاکدشت گفت: نظافت و تنظیف شهر یکی از وظایف بسیار مهم شهرداری است چرا که شهر نیز مثل یک موجود زنده دارای شخصیت است و تمیزی و نظافت شهر توسط شهرداری و رعایت آن فرهنگ بالای شهروندان را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ پازوکی شهردار پاکدشت با تأکید بر این که تمیز نگاه داشتن شهر یک وظیفه همگانی است گفت: نظافت یک‌ شهر که به عنوان پایتخت گل و گیاه شناخته می شود نه فقط برای شهروندان، بلکه برای زائران و مسافران که برای دیدن شهر گل و گیاه می آیند و برای نسل آینده نیز دارای تأثیرات مثبتی است.

وی همچنین افزود: خیلی از مسائل خرد و کلان برای تمیز نگاه داشتن شهر باید مورد توجه قرار بگیرد، از ریختن زباله در سطل زباله، تفکیک زباله و از اینها مهمتر آگاه سازی شهروندان از مزایای تمیز نگه داشتن شهرمان و دیگر مسائل است.

شهردار پاکدشت با اشاره به فرهنگ سازی در زمینه آموزش به کودکان در رابطه با نظافت شهر بیان کرد: بیاییم به فرزندانمان از مزایای تمیز نگهداشتن شهرمان بگوئیم تا بدانند تمیزی شهر می تواند یکی از دلایلی باشد برای تقویت گردشگری که خود یکی از زیرساخت های توسعه اقتصادی محسوب می شود و هر میزان شهری تمیز باشد تمایل ورود مسافران به آن شهر بیشتر می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: شهر که نظافت می شود حس شهروندی زنده تر و پویاتر می شود و اگر زباله و پسماندها را در مکان هایی که از سوی شهرداری تعیین شده بیندازیم و هر شخص نسبت به محیط اطراف خود توجه داشته باشد بی شک شهر ما به معنای واقعی کلمه شهر گل و گیاه خواهد بود.

شهردار پاکدشت در ادامه ی مطلب فوق افزود: ما در فصولی از سال مانند بهار و تابستان در غالب طرح های جهادی به تنظیف پیاده روهای اصلی، نرده ها و جداول معابر اصلی شهری بخصوص بلوار امام رضا(ع) با توجه به حجم بالای تردد خودروهای عبوری و محل عبور مسافرین حرم رضوی(ع)، توسط نیروی انسانی و ماشین آلات مکانیزه می پردازیم اما در طول فصل تابستان با گرم شدن هوا، ایجاد بوی نامطبوع ناشی از پسماندهای خانگی در پایتخت گل و گیاه چندان خوشایند نیست ولی سوال اینجاست آیا شهرداری که متولی امر نظافت و رفت و روب شهر است می تواند به تنهایی تمام نقاط شهر را از وجود پسماندهای خانگی، زباله های شهری و شیرابه حاصله پاک سازد یا شهروندان عزیز می توانند با همکاری خود و رعایت پاکیزگی و فرهنگ شهری خدمتگزاران خود را در این مهم یاری رسانند؟

شهردار پاکدشت گفت: اگر ادعا داریم که شهر ما خانه ماست پس باید تمیزی شهر ما با حس شهروندی گره بخورد و تا زمانی که هر شهروند نسبت به شهر محل سکونت خود احساس مسئولیت نکند با وجود هزاران پرسنل خدمات شهری هم نمی توان شهر تمیزی داشت.

وی با اشاره به سخن پیامبر(ص) در رابطه با نظافت عنوان کرد: این که پیامبر(ص) فرمودند: پاکیزگى نیمى از ایمان است. لذا شخص مؤمن باید توجه خاصى به پاکیزگی داشته باشد. پاکیزگی و تمیز بودن شهر نیز بخشی از شرایطی است که بر انسان تأثیر می گذارد و می تواند نقش مهمی در ایجاد حس مشارکت در امور شهری را بین شهروندان جامعه ایفا کند.

وی در ادامه اظهار داشت: معابر شهری پاکدشت روزانه توسط نواحی تحت امر مناطق سه گانه در دو نوبت روز و شب در حال تنظیف می باشد و هزینه زیادی صرف این کار می شود که اگر شهروندان عزیز بیش از پیش نسبت به این موضوع توجه داشته و شهرداری را در این امر یاری رسانند بطور حتم میزان قابل توجهی از این هزینه جاری کاسته خواهد شد.

پازوکی در خاتمه افزود: اگر بخواهیم در رتبه برتر شهرهای تمیز ایران قرار بگیریم باید توجه ویژه ای به تفیک زباله داشته باشیم و در این زمینه نیز پیشگام شویم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز