رییس شورای باقرشهر:

سهم باقرشهر از عوارض آلایندگی پالایشگاه تهران بسیار ناچیز است

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۱:۳۱:۲۲
کد خبر: ۸۶۲۴۹۳
سهم باقرشهر از عوارض آلایندگی پالایشگاه تهران بسیار ناچیز است
رییس شورای باقرشهر گفت: پالایشگاه تهران بیشترین آسیب را از لحاظ آلودگی هوا، خاک و آب به مردم باقرشهر تحمیل کرده است در حالی که سهم این شهر از عوارض آلایندگی این پالایشگاه بسیار ناچیز است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ عین الله آقاپور اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی استان تهران باید ۵۰ درصد عوارض آلایندگی پالایشگاه نفت تهران به باقرشهر تعلق می‌گرفت که سال گذشته در حدود سه درصد و امسال نیز تاکنون عوارضی به این شهر پرداخت نشده است.

وی با اشاره با بیان اینکه هم اکنون بخشی از آب، خاک و هوای باقرشهر به توسط پالایشگاه نفت تهران آلوده است، افزود: سه حلقه از چاه‌های آب شرب باقرشهر از سال گذشته تاکنون از چرخه مدار خارج شده اند و پنج حلقه دیگر نیز در معرض آلودگی قرار دارند.

آقاپور ادامه داد: پالایشگاه تهران با اینکه متعهد شده است پنج حلقه چاه آب شرب در بالادست این شهر حفر کند تاکنون هیچگونه اقدام انجام نداده و با رسیدن فصل گرما و بالا رفتن مصرف آب ساکنان باقرشهر حتماً با مشکل کم آبی مواجه خواهند شد.

باقرشهر با جمعیتی بالغ بر ۵۹ هزار نفر جمعیت از شمال به حریم منطقه ۱۹ و ۲۰ شهرداری تهران از جنوب به شهر کهریزک، از جنوب شرقی با جلگه ورامین، از جنوب غربی با بهشت زهرا و حرم سید روح‌الله خمینی همجوار است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز