در نشست مطبوعاتی رئیس دادگستری شهرستان قدس با اصحاب رسانه عنوان شد :

در شهرستان قدس به ازای هر ده نفر یک پرونده وجود دارد/ هدف دستگاه قضا حل و فصل پرونده های ارباب رجوع است

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۱۰:۰۴:۵۶
کد خبر: ۸۶۲۸۹۱
در شهرستان قدس به ازای هر ده نفر یک پرونده وجود دارد/  هدف دستگاه قضا حل و فصل پرونده های ارباب رجوع است
بنی هاشمی در نشست با اصحاب رسانه بمناسب فرا رسیدن هفته قوه قضاییه برگزار شد، گفت در شهرستان قدس به ازای هر ده نفر یک پرونده وجود دارد که بیشتر آنها در خصوص دعوا و درگیری است.

 

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران، رئیس دادگستری شهرستان قدس در نشست خبری با اصحاب رسانه بمناسب هفته قوه قضائیه با بیان اینکه در شهرستان قدس به ازای هر ده نفر یک پرونده وجود دارد گفت: بیشتر پرونده ها در شهرستان  تهدید، دعوای منجر به ضرب وجرح و مهریه است، که ریشه همه آنها در اقتصاد، فرهنگ احساس تنهایی و عدم تجانس فرهنگی و گروهی دارد، شهری که با مهاجرت بالا و مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کند و تاکید کرد مسئولان شهر ستان باید با همدلی و امید دادن به مردم مشکلات فرهنگی و اقتصادی را که تحریم ها هم در آن بی اثر نبوده حل نمایند.

بنی هاشمی گفت، آمارها همیشه نشان می دهد که بیشترین موارد درگیری ها بین افراد جوان است. هر ساعت 72 درگیر منجر به جرح در کشور و 12 نزاع در تهران رخ می دهد.

رییس دستگاه قضا در شهرستان قدس، از ورود 19761  پرونده‌ در سال 97 به محاکم قضایی شهرستان خبر داد و گفت: آمار پرونده ها ورود به دادگستر ی در سال نو و هفت در مقایسه با سال های گذشته کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در چند سال متوالی شوراهای حل اختلاف شهرستان در صدر سازش در استان قرار دارند خاطرنشان کرد : با تلاش قضات و کارشناسان قضایی به عنوان اعضای شوراها که در حوزه مختلف فعالیت می کنند،  45 درصد از پرونده های وارده در سال گذشته منجر به سازش شده است .

بنی هاشمی در ادامه یکی از اهداف دستگاه قضا را حل و فصل پرونده های ارباب رجوع بر شمرد و اظهار داشت، یکی از ابعاد و مولفه های کارآمدی هر نهاد یا سازمانی، مسئله پیشگیری از فساد و ارتقای سلامت است، چرا که بروز فساد در هر سطحی، عملکرد آن سازمان و عمل به ماموریت ها را تحت تاثیر قرار می دهد. این بُعد از کارآمدی در خصوص نهادهای قضایی که وظیفه رفع اختلافات را بر عهده دارند و زمینه ساز تحقق عدالت و تسهیل کننده روابط اجتماعی و اقتصادی هستند، بیش از سایر نهادها ضروت و اهمیت پیدا می کند. به همین دلیل یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری از مسئولین قضایی کشور، حفظ سلامت قوه قضائیه و اصلاح از درون آن بوده است.

او با اشاره به تشکیل پرونده  متعدد موادمخدر در سال گذشته تاکید کرد: با قاچاقچیان مخدرهای صنعتی اغماض نخواهد شد و احکام صادره در این خصوص به دقت و سرعت انجام می شود .

رئیس دادگستری شهرستان قدس، مطالبه مهریه در شهرستان را زنگ خطری برای از پای درآوردن بنیان خانواده دانست. و افزود، آمار‌های ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه نشان می‌دهد درابتدای امسال تعداد زندانیان مهریه بالا بوده که افزایش قیمت سکه در این خصوص، نقش زیادی داشته است.

وی مهم ترین علل طلاق را کاهش آستانه تحمل زوج ها و موادمخدر برشمرد و از اصحاب رسانه ها خواست تا از تمامی ظرفیت های خود برای فرهنگ سازی صحیح استفاده کنند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز