پرندوار:

ایجاد و تجهیز کتابخانه‌های روستایی ضرورت دارد

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۱۲:۴۵:۴۸
کد خبر: ۸۶۴۶۳۷
ایجاد و تجهیز کتابخانه‌های روستایی ضرورت دارد
مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری تهران گفت: به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مابین دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری و اداره کل کتابخانه‌های استان هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ معصومه پرندوار مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری تهران در گفتگویی با اشاره به لزوم توجه به امور فرهنگی در حوزه روستاها، اظهار داشت: یکی از مسائلی که ما به جد به دنبال آن هستیم، پیشبرد اهداف و امور فرهنگی در اجتماعات روستایی است.

وی افزود: به عنوان نمونه، از میان ۴۵۷ دهیاری در سطح استان تهران، تنها ۳۰ کتابخانه روستایی در روستاها وجود دارد که این رقم در برابر جامعه حدودا، ۸۵۰هزار نفری روستایی استان، بسیار ناچیز بوده و نیازمند بازنگری در حوزه فرهنگی است. 

پرندوار تصریح کرد: باید رقم کمتر از ۱۰درصدی کتابخانه‌ها در روستاهای استان را افزایش داده و نسبت به ارتقا سرانه مطالعه در این جوامع، اهتمام داشته باشیم. 

مدیرکل دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری تهران در ادامه نیز، خاطرنشان کرد: در همین رابطه، به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مابین دفتر روستایی و امور شوراهای استانداری و اداره کل کتابخانه‌های استان هستیم تا با احصا نیازها و رصد امکانات روستاها در نقاط مختلف، نسبت به ایجاد و تجهیز کتابخانه‌های روستایی اقدام کنیم. 

وی عنوان داشت: بر همین اساس در نظر داریم تا با استفاده از ساختمان‌های بلااستفاده دولتی در روستاها و تجهیز آن، بالغ بر ۳۰ کتابخانه در سال جاری در روستاهای استان ایجاد کنیم.

پرندوار در پایان نیز‌ یادآور شد: از زمان به کار گرفته شدن اعتبارات ارزش افزوده در روستاها، عموما شاهد تخصیص آن در راستای طرح‌های عمرانی بوده‌ایم و به نظر می‌رسد که مشی کنونی در حوزه فرهنگی، نیازمند بازنگری خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز