فرماندار ویژه شهرستان ری خبر داد :

۳۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی فیروزآبادی

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۱۶:۰۰:۵۶
کد خبر: ۸۶۴۸۱۷
۳۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی فیروزآبادی
احمد اسماعیلی راد معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری و دکتر کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص بررسی مشکلات درمانی شهرستان ری و بیمارستان های فیروز آبادی و شهدای هفتم تیر در محل فرماندار ری دیدارو گفت و گو کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ اسماعیلی راد معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در دیدار با دکتر کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به مشکلات در حوزه درمان شهرستان ری افزود: شهرستان ری دارای جمعیت ۷۱۷ هزار نفر طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ است که با در نظر گرفتن جمعیت مهاجر و حاشیه نشین، درحال حاضر جمعیت شهرستان ری حدودا بالای یک میلیون نفر است که با وجود این جمعیت، شهرستان ری در حوزه درمان نیازمند توجه بیشتر و ارائه خدمات درمانی مطلوب است.

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری بیان داشت: در حال حاضر طبق آمار برای هر ۲۰۰۰ نفر در شهرستان ری یک تخت بیمارستانی وجود دارد در صورتی که حداقل بایستی برای هر ۱۰۰۰ نفر ۱/۶ تخت بیمارستانی بمنظور خدمات رسانی درمانی وجود داشته باشد.

فرماندار ری با اشاره به کمبود اعتبار در موضوع توسعه بیمارستان فیروزآبادی افزود: با راه اندازی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی فیروزآبادی خدمات رسانی به مردم شهرستان ری مطلوب تر می شود و در خصوص ۳۰ میلیارد تومان مورد نیاز، با هماهنگی و مساعدت دکتر محسنی بندپی استاندار تهران تامین اعتبار می گردد.

دکتر کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به پروژه احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی فیروزآبادی افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته پروژه توسعه و تجهیز بیمارستان فیروزآبادی با هزینه ای بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان اجرا می شود که تا به امروز ۳۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شده است و ۳۰ میلیارد تومان دیگر برای توسعه و بهره برداری این بیمارستان مورد نیاز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: بیمارستان فیروزآبادی قرار است یک بیمارستان درمانی - آموزشی و با امکانات و تجهیزات کامل باشد که طبق زمانبندی بایستی تا پایان سال ۱۳۹۷ به بهره برداری می رسید اما بدلیل مشکلات مالی میسر نشد و اگر در تامین ۳۰ میلیارد تومان باقیمانده مساعدتی صورت گیرد انشاءالله بیمارستان فیروزآبادی در سال جاری بهره برداری و در خدمت عموم مردم شریف شهرستان ری خواهد بود.

 

نظر شما