شهردار قدس خبر داد:

طراحی و اجرای فضای سبز فاز دوم بوستان آزادگان

۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۱۱:۱۷:۱۷
کد خبر: ۸۶۵۰۸۸
طراحی و اجرای فضای سبز فاز دوم بوستان آزادگان
مسعود مختاری شهردار قدس، از طراحی و اجرای فضای سبز فاز دوم بوستان آزادگان با اقدامات متعدد خاکبرداری، خاکریزی، اجرای آبیاری تحت فشار و اجرای فضای سبز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ مسعود مختاری با بیان اینکه راهبرد افزایش سرانه فضای سبز شهر قدس با جدیت دنبال می شود، اظهار داشت: در سه ماه نخست سال جاری اقداماتی نظیر طراحی و اجرای فضای سبز فاز دوم بوستان آزادگان، بوستان پاسدار و حاشیه ریل راه آهن در بلوار شهید همدانی، ساماندهی و بازپیرایی بوستانهای سطح شهر، گلکاری های فصلی و دائمی در بوستانها، کاشت درخت و درختچه در بلوارها و بوستانها، لوله گذاری و اجرای شبکه آبیاری، نصب مبلمان شهری در سطح بوستانها توسط سازمان فضای سبز شهرداری صورت گرفته است.

شهردار قدس، با اشاره به طراحی و اجرای فضای سبز فاز 2 بوستان آزادگان افزود: در طراحی و اجرای فضای سبز فاز 2 بوستان آزادگان اقدامات متعددی صورت گرفته است که عملیات خاکبرداری به مقدار 1740 متر مکعب و عملیات خاکریزی به مقدار 2610 متر مکعب اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه صرفه جویی در مصرف منابع آبی از اصول توسعه فضای سبز شهری به شمار می رود، گفت: سیستم آبیاری قطره ای و لوله کشی شده در فضاهای سبز شهری می تواند با حفظ ذخایر آبی، نظم در آبرسانی به درختان و جلوگیری از هدررفت منابع آبی سهم بسزایی در توسعه فضای سبز شهری داشته باشد به همین منظور در این بوستان آبیاری تحت فشار به مقدار 3000 متر طول اجرایی شد.

مختاری ادامه داد: همچنین اجرای فضای سبز به مقدار 10000 متر مربع، چمن کاری به مقدار 6000 متر مربع، کاشت درخت و درختچه در حدود 400 اصله، کاشت گل و گیاه دائمی و فصلی در حدود 55000 بوته نیز از دیگر اقدامات اجرایی در طراحی و اجرای فضای سبز فاز 2 بوستان آزادگان بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز