فرماندار تهران خبر داد:

کاهش ۶۰ درصدی تکدی گری در تهران از ابتدای تیرماه تا امروز

۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - ۱۳:۰۱:۲۵
کد خبر: ۸۶۵۷۲۴
کاهش ۶۰ درصدی تکدی گری در تهران از ابتدای تیرماه تا امروز
رماندار تهران در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت و زنان و خانواده گفت: اجرای طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی در تهران موجب شده است در همین دو هفته اخیر شاهد کاهش ۶۰ درصدی حضور متکدیان در تهران باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ عیسی فرهادی در کارگروه جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و زنان و خانواده در مورد ساماندهی کودکان کار اظهار داشت: دستورالعمل ایجاد مجتمع فوریت‌های اجتماعی در شهر تهران صادر شده که شهرداری تهران وظیفه تأمین مکان، زیرساخت‌ها، نیروی اداری و امکانات لجستیکی را به عهده دارد، در حال حاضر ساختمان تحویل داده شده اما امکانات لازم در اختیار بهزیستی قرار نگرفته است.

وی عنوان کرد: بهزیستی وظیفه تأمین مددکار اجتماعی، کادر بهیار، غربالگری و پذیرش بی‌قید و شرط را به عهده دارند ضمن اینکه دستگاه‌های دیگر نیز هر کدام وظایف خاص خود را دارند.

فرماندار تهران افزود: ۱۵ دستگاه خودرو ون در سطح شهر تهران ساماندهی کودکان را از مرحله جمع‌آوری، ثبت و پذیرش و تحویل به بهزیستی و شهرداری انجام می‌دهد که سنجش درجه علمی و تخصصی بودن طرح ساماندهی کودکان کار، نگاه یا برداشت متفاوت استاندار تهران و رئیس بهزیستی استان تهران در این زمینه سبب شد در دو هفته گذشته ۲۳۴ کودک ساماندهی شوند که از این تعداد ۱۸۹ نفر افغانستانی، ۵ نفر پاکستانی و ۴۸ نفر ایرانی بودند.

فرهادی با بیان اینکه ۸۰ درصد کودکان کار از اتباع هستند تأکید کرد: اداره اتباع باید پایه اصلی ساماندهی کودکان باشد در حالی که غیر از فرستادن یک کارشناس اقدام جدی انجام ندادند ضمن اینکه دانشگاه‌ها و کمیته امداد نیز باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی گفت: این کودکان روزی ۲۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان درآمد دارند که توسط افرادی ساماندهی می‌شوند که بخش اعظم این پول برای آن‌هاست.

فرماندار تهران خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی بهزیستی ساماندهی است اما متأسفانه برای ظرفیت ۱۰ میلیون جمعیت سرریز امکانات بهزیستی استان تهران محدود است و باید بهزیستی استان تقویت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز