علیخانی:

اصل بی‌طرفی؛ مبنای عمل مسئولان انتخابات باشد

۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۱:۵۳:۲۸
کد خبر: ۸۶۷۸۳۰
اصل بی‌طرفی؛ مبنای عمل مسئولان انتخابات باشد
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران گفت: مبنای عمل مسئولان انتخابات، قانون و رعایت اصل بی‌طرفی بوده و باید از رفتار سلیقه‌ای و اجتهاد فردی پرهیز کرده و بر این مهم تحت هر شرایطی تاکید داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ چهارمین جلسه ستاد انتخابات استان تهران به ریاست حسن‌بیگی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران و با حضور سایر اعضا در محل استانداری تهران برگزار شد. 

رضا آقاعلیخانی، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران در این جلسه، اظهار داشت: پرهیز از هر نوع سیاه‌نمایی و ایجاد ناامیدی در جامعه از اهم مواردی است که همه باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم.

وی افزود:  چرا که، چه در وهله انتخابات و چه در پیش از آن، دشمنان، امید و نشاط عمومی جامعه را هدف گرفته و در تلاش است تا با تزریق یاس و ناامیدی در جامعه، ملت ایران را از انقلاب و نظام‌شان ناامید کنند. 

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران، تصریح کرد: بر همین اساس، باید تلاش کنیم تا با ایجاد نشاط در جامعه و بهبود روزافزون شرایط کشور، دشمن را از اهداف خصمانه آن، نا‌کام کنیم و البته، مردم فهیم ایران نیز اشراف خوبی بر این خصومت‌های چهل سال گذشته استکبار جهانی داشته و خواهند داشت.

علیخانی، خاطرنشان کرد: گردهمایی فرمانداران سراسر کشور نیز در روزهای پایانی هفته جاری برگزار شده و تشکیل کمیسیون‌های تخصصی ۹گانه در ذیل این گردهمایی نیز فرصت مغتنمی خواهد بود تا هر فرماندار از باب تخصصی که داشته در هریک از کمیسیون‌ها عضو شده و به دانش‌افزایی در حوزه‌های مهم بپردازد. 

وی، عنوان داشت: در همین رابطه نیز در صورت وجود ابهام در امر انتخابات و روند قانونی برگزاری آن برای فرمانداران، می‌توان مسائل را مطرح کرده و ضمن آگاهی‌بخشی در این خصوص، به وحدت رویه‌ای در مجموعه استان تهران برسیم.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری یادآور شد: مبنای عمل مسئولان انتخابات، قانون و رعایت اصل بی‌طرفی بوده و باید از رفتار سلیقه‌ای و اجتهاد فردی پرهیز کرده و بر این مهم تحت هر شرایطی تاکید داشت.

دبیر ستاد انتخابات استان تهران در پایان نیز تاکید داشت: شهرستان‌های تهران، ری، اسلامشهر، رباط‌کریم و ملارد، فرمانداری‌هایی هستند که جلسات هیئت اجرایی خود را برگزار کردند و سایر شهرستان‌ها نیز باید در اسرع زمان، نسبت به برگزاری این جلسات، اهتمام داشته باشند. حتی پیش از آغاز جدی برنامه‌های اصلی اجرایی انتخاباتی، هیُت‌های اجرایی شهرستان‌ها باید طی تشکیل جلسات به مرور بند به بند قانون انتخابات بپردازند تا شاهد اشراف حداکثری مسئولین بر نص صریح قانون در روند انتخاباتی سالم، پرشکوه و مردمی باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز