استاندار تهران:

در آینده با کمبود مکان برای دفن زباله های تهران مواجه می شویم

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۰۸:۰۴:۳۶
کد خبر: ۸۶۸۷۷۶
در آینده با کمبود مکان برای دفن زباله های تهران مواجه می شویم
استاندار تهران گفت: اگر با همین روند تولید زباله در تهران پیش برویم حتی اگر دشت‌های اطراف تهران را برای دفن زباله به کار بگیریم در درازمدت برای دفن زباله‌ها باز هم با کمبود جا مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ محسنی بندپی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان تهران گفت: اگر قانون‌گذار مشخص کرده که طرح‌های جامع باید در کارگروه‌های مدیریت پسماند شهرستان و استان به تصویب برسد بهتر بود که پیش از انعقاد قرارداد برای تدوین طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران ابتدا نقطه نظرات این کارگروه اخذ می‌شد تا در روند تدوین این طرح مدنظر قرار گیرد چراکه اگر امروز قرار بر تغییر باشد قطعاً مشاور نسبت به انجام این تغییرات ممکن است مواردی وارد کند. به هر ترتیب بهتر است که مشاور در جلسه آینده کارگروه گزارشی نسبت به روند کار خود ارائه کند.

وی افزود: قطعاً باید موضوع تفکیک از مبدأ را به صورت جد پیگیری کنیم و آن را به عنوان یک فرهنگ در میان شهروندان معرفی کنیم. بی‌تردید اگر با همین روند تولید زباله در تهران پیش برویم حتی اگر دشت‌های اطراف تهران را برای دفن زباله به کار بگیریم در درازمدت برای دفن زباله‌ها باز هم با کمبود جا مواجه خواهیم شد.

استاندار تهران با تاکید بر لزوم اخذ نظرات کارشناسی و همکاری دانشگاه‌ها در حوزه مدیریت پسماند گفت: پایان‌نامه‌های بسیاری در دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه زباله‌های پزشکی نگارش شده که باید از این مطالعات بهره بگیریم.

وی ادامه داد: مجموعه آرادکوه از ابتدا مبنای علمی کارشناسی دفن زباله نداشته و امروز هر کاری که انجام بدهیم باز هم نمی‌توانیم آن را براساس استانداردها انجام دهیم. باید مکان‌یابی علمی برای مرکز دفن زباله تهران در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: یکی از کانون‌های بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه همین مجموعه آرادکوه است. لذا نیاز است که با اولویت موضوع مکان‌یابی در دستور کار قرار گیرد. در این مسیر بهتر است کارگروهی با محوریت معاونت عمرانی استانداری تشکیل شود تا این کار پیگیری شود. به این ترتیب می‌توان براساس مطالعات علمی و تخصصی برای آینده مکان‌یابی انجام شود و از ابتدا با روشی درست و نگاه علمی تصمیم درست اتخاذ و این مشکل محیط‌زیستی شهر تهران برطرف شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز