تقی زاده :

جمعیت شهر نشین استان تهران با جمعیت شهر نشین کشور برابر است/ افزایش رضایتمندی مردم با نصب یک بنر محقق نمی شود

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۰۸:۰۹:۳۱
کد خبر: ۸۶۸۷۷۹
جمعیت شهر نشین استان تهران با جمعیت شهر نشین کشور برابر است/ افزایش رضایتمندی مردم با نصب یک بنر محقق نمی شود
محمد تقی زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در آیین تکریم و معارفه شهردار ملارد طی سخنانی اظهار داشت: بر اساس آمار میزان جمعیت شهر نشین استان تهران با جمعیت شهرنشین کشور برابری می کند این موضوع مسئولیت ما را در خدمت رسانی بسیار سنگین می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ تقی زاده محمد تقی زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در آیین تکریم و معارفه شهردار ملارد اظهار کرد: آنچه که شهرداران استان تهران باید به آن توجه کنند تفکیک دو مفهوم شهروند و شهرنشین است که البته دارای تعابیری کاملاً متفاوت از هم هستند زیرا مردم شهرنشین که به شهر محل سکونت خود تعلق خاطر داشته باشند نیازمند ارتقای سطح کیفیت خدمات برای شرایط زیست بهتر است.

وی با اشاره به اینکه در فرآیند شهروندسازی مردم مشارکت همه جانبه شهروندان در امور تاثیر شگرفی دارد گفت: مشارکت همه جانبه مردم در امور شهر تنها به معنای پرداخت عوارض نیست بلکه این مشارکت ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را در بر می گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران: مشارکت همه جانبه مردم در فرآیند شهروند سازی نظیر درک صحیح شهرداران از بایسته های زندگی شهرنشینی دانست و بیان داشت: در شرایط کنونی شاهد تنوع و تعدد روبه رشد نیازها در عرصه های فناوری هستیم و به تناسب همین سرعت نیز مردم از مسئولین توقع اقدام و عمل دارند.

تقی زاده اظهار داشت: آنچه که در ارزیابی شهرداران برای ما حائز اهمیت است در وهله نخست افزایش میزان رضایتمندی مردم در کنار داشتن خلاقیت، نوآوری، ریسک پذیری، انعطاف از سوی آنان است و افزایش رضایتمندی مردم و تکریم ارباب رجوع البته با نصب یک بنر یا استقرار میز خدمت محقق نمی شود و مردم از ما بعنوان کسانی که آنها را انتخاب کرده‌اند توقع خدمات ملموس دارند.

وی گفت: هوشمندسازی شهرها یکی از اولویت های مورد انتظار ما از شهرداران است و در عین حال یکی از ابزارهای کارآمد در توسعه شهرها محسوب می شود چرا که شهر ها به منزله موجودات زنده نیازمند توجه شهرداران به افزایش تمامی سرانه ها از جمله سرانه های فرهنگی، اجتماعی، دینی است و شهرداران باید از نگاه تک بعدی به توسعه شهرها اجتناب کنند و اساساً توسعه متوازن شهرها مد نظر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران افزود: شهر ملارد به واسطه اینکه نخستین شهر غربی در استان تهران است و به منزله پیشانی شهرهای تهران محسوب شده اولویت نخست در این شهر باید بازآفرینی بافت فرسوده باشد لذا ملارد از هر حیث می تواند برای سایر شهرها الگو محسوب شود و هر اقدام خوبی که در مدیریت شهری در ملارد صورت گرفت را می توان به کل استان تعمیم داد و در نهایت خروجی خدمات شهرداران باید منتج به افزایش رضایتمندی مردم باشد. وی گفت: با برنامه ریزهای صورت گرفته درصدد کاهش تصدی گری شهردا ی های استان در اجرای طرح های عمرانی و مشارکت بخش خصوصی هستیم چرا که مشارکت بخش خصوصی در کنار شفاف سازی قوانین و مقررات ایجاد اشتغال و اعتماد مردم را به همراه دارد.

 

نظر شما