روستای تقی‌آباد در مسیر توسعه اقتصادی، عمرانی و اشتغال پایدار

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۱۶:۴۴:۱۶
کد خبر: ۸۷۱۴۶۱
روستای تقی‌آباد در مسیر توسعه اقتصادی، عمرانی و اشتغال پایدار
روستا‌ها از ارکان اصلی اقتصاد و بسترساز توسعه پایدار هستند و افزایش طرح‌های عمرانی به همراه اشتغال در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها بسیار موثر هستند و بررسی توسعه زیرساخت‌ها و اشتغال پایدار به عنوان ضرورت‌ها در کاهش مهاجرت و افزایش ماندگاری جمعیت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ همان‌طور که گفته شد امروزه یکی از مهمترین مشکلات در مناطق روستایی مهاجرت روستاییان و افزایش حاشیه‌نشینی در شهرها است که تبعات منفی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را برای جامعه دارد و تلاش دهیاران و مجموعه شورا می‌تواند از خالی شدن سکنه جلوگیری کند.

روستای تقی‌آباد با قدمت 400 ساله یکی از روستاهای تابع بخش مرکزی شهرستان ری می‌باشد و با جمعیتی حدود 2000 نفر به همت اسماعیل زند مقدم دهیار جوان و اعضای خوش فکر شورای اسلامی در مسیر توسعه اقتصادی، عمران و آبادانی و اشتغال پایدار قرار دارد.

اسماعیل زند مقدم دهیار روستا گفت: به همت بخشدار خانم فکوریان و مجموعه دهیاری و شورا دهیاری روستا در بهمن ماه سال گذشته همزمان با ایام مبارک دهه فجر افتتاح شد.

او با اشاره به کمبود اعتبارات کافی برای طرح‌های عمرانی گفت: در طی مدت 45 روز 12 پروژه عمرانی شامل آسفالت کوچه‌ها، معابر، جدول گذاری، زیرسازی و واکاوی فضای سبز، احداث ستاد مدیرت بحران و بوستان در دستور کار دهیاری و شورا در راستای تامین رفاه حال روستاییان بهسازی و ساماندهی شد.

زند مقدم ایجاد اشتغال در سطح روستا را از اولویت‌های اصلی دانست و گفت: با مطالعه و شناخت دقیق پتانسیل‌های موجود در جهت شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار گام برداشته‌ایم.

او افزود: مرکز کارآفرینی پرشنگ با هدف ترویج هنرصنایع دستی و درآمدزایی خانگی برای اهالی روستا تجهیز و به بهره برداری رسیده است و به طور تقریبی برای 10 نفر از بانوان اشتغال زایی کرده است و همچنین با حضور سجاد برنجی معاون سیاسی و انتظامی شهرری و خانم فکوریان بخشدار زمینی با مساحت حدود 300 متر برای احداث کارگاه اشتغال‌زایی در جهت توانمندسازی بانوان روستا کلنگ‌زنی شدکه انشالله تا 6 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و همچنین دوکارگاه اشتغال زایی با پوشش حدود 60 نفر در دوهفته آینده افتتاح خواهد شد.

دهیار روستا از احداث نمایشگاه و بازارچه روستایی خبرداد و گفت: در راستای تحقق شعار رونق تولید بنا به سفارش مقام معظم رهبری اولین بازارچه روستایی در شهرستان ری برای عموم به صورت دائمی با هدف عرضه کالا و هنرهای دستی اهالی و خوداشتغال زایی در تمامی رده های سنی برگزار خواهد شد و همچنین با توجه به توانمندی بانوان روستا در خصوص صنایع دستی و محصولات خانگی این بازارچه به تعداد 40 غرفه در جهت ارائه دستاوردهای بانوان روستایی ایجاد خواهد شد و لازم به ذکر است که غرفه های این نمایشگاه بصورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته زمینی به مساحت 12 هزار متر در راستای تامین تمامی سرانه‌های فرهنگی، ورزشی، آموزشی و سرانه‌های موردنیاز  به بافت روستا الحاق می‌گردد که درآمدی پایدار برای روستا ایجاد خواهد شد و درآینده احداث ساختمان دهیاری و شورای اسلامی و یک درمانگاه شبانه روزی در اولویت برنامه های دهیاری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز