استاندار تهران:

حدود ۵۲ درصد از میزان تامین مالیات کشور بر عهده استان تهران است/ تاکید استاندار بر بکارگیری سه درصد نیرو دستگاه ها از توان یابان

۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۲:۳۶:۳۰
کد خبر: ۸۷۱۷۵۵
حدود ۵۲ درصد از میزان تامین مالیات کشور بر عهده استان تهران است/ تاکید استاندار بر بکارگیری سه درصد نیرو دستگاه ها از توان یابان
استاندار تهران در بازدید از مرکز توانبخشی سالمندان آرام گفت:حدود ۵۲درصد از میزان تامین مالیات کشور بر عهده استان تهران است.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛  محسنی‌بندپی استاندار تهران به همراه پورشبانان، مدیرکل حوزه استاندار، بیات‌نژاد، مدیرکل بهزیستی استان تهران و جمعی از مدیران بهزیستی شهرستان‌های استان از مرکز توانبخشی سالمندان آرام بازدید کرد. 

انوشیروان محسنی‌بندپی، استاندار تهران در حاشیه این بازدید، ضمن تبریک فرارسیدن هفته بهزیستی و تقدیر از زحمات تلاشگران عرصه بهزیستی، اظهار داشت: استان تهران از محرومیت گسترده و تاریخی در حوزه اعتبارات و امکانات رنج می‌برد.
 
وی افزود: به عنوان نمونه، شهرستان ملارد با داشتن ۴۰۰هزار نفر جمعیت، یک تخت بیمارستانی هم نداشته و سرانه تخت بیمارستانی در شهرستان‌های استان، حدود ۶ تخت به ازای هر هزار نفر شهروند است.
 
مقام عالی دولت در استان تهران، یادآور شد: به عبارت دیگر، استان تهران در بحث بهره‌گیری از فضاهای آموزشی، پس از سیستان و بلوچستان، محروم‌ترین استان کشور است. 
 
استاندار تهران یادآور شد: میانگین برداشت محصولات کشاورزی در استان در حدود ۳۰ تن به ازای هر هکتار بوده و این در حالی است که میزان برداشت محصول در استان‌های دیگر، ۱۰ تن در هر هکتار بوده است.
 
وی یادآور شد: بالغ بر ۲۰ درصد صنایع کشور در استان تهران تامین می‌شود و حدود ۵۲درصد از میزان تامین مالیات کشور بر عهده استان تهران است. با این همه، اما هم در حوزه بودجه جاری، هم در بحث تملک دارایی و همچنین در بحث رفاهیات با کاستی‌های زیادی مواجه هستیم‌.
 
محسنی‌بندپی، یادآور شد: رئیس جمهور از بنده خواستند که با توجه به مشکلات عمده استان تهران در حوزه‌های مختلف، نظیر آلاینده‌های زیست‌محیطی، مشکلات ترافیکی، سرریزی آسیب‌های اجتماعی در استان، اهتمام ویژه در راستای حل و فصل این مسائل به شکل ویژه داشته باشیم.
 
مقام عالی دولت در استان تهران، همچنین، ضمن اشاره به ساماندهی کودکان کار و خیابات در استان، عنوان داشت: بحث پذیرش و ساماندهی کودکان کار و خیابان آغاز شده و ما در این راستا از ظرفیت‌ سمن‌ها نیز استفاده کردیم. به همین منظور، اقدامات مختلفی در دستور کار قرار گرفته و صیانت و حرمت نگهداشتن از حقوق کودک از مهم‌ترین این دستورالعمل‌ها است. 
 
وی افزود: همچنین، هم‌افزایی دستگاه‌ها به تولی‌گری بهزیستی نیز در دستور کار گرفته و به عنوان نمونه، حضور شهرداری در حوزه تامین امکانات، تجهیزات و نیروها از اهم اقدامات است.
 
محسنی‌بندپی در ادامه، همچنین اشاره‌ای نیز به اقدامات سازمان بهزیستی در استان تهران داشت و خاطرنشان کرد: کارکنان بهزیستی در استان از زحمتکش‌ترین اقشار اجتماع هستند و هم در بودجه جاری، هم در تملک دارای و همچنین در توجه به معیشت کارکنان با یک فاصله معناداری مواجه بوده است. 
 
مقام عالی دولت در استان تهران همچنین، تاکید داشت:  شهرداران استان تهران باید در راستای مناسب‌سازی محیط شهری همکاری لازم را در راستای اعمال استانداردها اقدام کنند که این مهم از اولویت‌های اساسی ما خواهد بود. هر دستگاهی که در استان تهران استخدام داشته و ۳درصد بکارگیری توان‌یابان را اعمال نکند، از اعتبارات برخوردار نخواهد شد‌. 
 
وی در پایان نیز تاکید داشت: مسئولان بهزیستی باید به مانند گذشته خوش درخشیده و از علم و تخصص خود برای اعتلای اداره کل بهزیستی استان در خدمت‌رسانی به شهروندان استان را به خدمت بگیرند. این قول را نیز می‌دهیم که افزایش رفاهیات کارکنان این سازمان را در استان تهران در بودجه ۹۹ دنبال کنیم‌.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز