رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران بیان کرد:

پروژه های عمرانی اسلامشهر رویکرد درآمدزا پایدار دارد/پشتیبان پروژه مترو اسلامشهر هستیم/برخی کمربندی های اسلامشهر در حد بزرگراه است

۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۱۴:۱۸:۲۱
کد خبر: ۸۷۲۷۳۷
پروژه های عمرانی اسلامشهر رویکرد درآمدزا پایدار دارد/پشتیبان پروژه مترو اسلامشهر هستیم/برخی کمربندی های اسلامشهر در حد بزرگراه است
نعمت الله ترکی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران کمربندی های در حال ساخت اسلامشهر را در حد بزرگراه توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار اسلامشهر خبرگزاری برنا ؛ نعمت الله ترکی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در جلسه‌ای‌ که شهردار و مسئولان شهرستان اسلامشهر حضور داشتند، گفت: معیار فعالیت هایی که در سطح استان و کشور انجام می‌دهیم، رضایتمندی جامعه است. هدف ما خدمت به جمعیت ۶۰۰ هزار نفری اسلامشهر می‌باشد. امروز توسعه‌ای که در شهرستان اسلامشهر در حال رخ دادن است توسط نظام مدیریت شهری رهبری می‌شود. نظام مدیریت شهری را هم فرماندار، معاون فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر تشکیل می‌دهند. برنامه‌ریزی شهر باید مبتنی بر همین نظام کارآمد مدیریت شهری است.

وی افزود: اگر قرار شد شهر و شهرداری موفق باشد، باید اقتصاد و درآمد پایدار ایجاد شود. پروژه های عمرانی اسلامشهر تقریبا یک رویکرد درآمد پایدار هم دارد. شاخص اصلی موفقیت شهر داشتن همین درآمد پایدار است.

ترکی یادآور شد: در بخش رضایتمندی و اولویت بندی هم شاهد تصمیمات درستی هستیم. چرا که وقتی به برخی شهرها مراجعه می‌کنیم فقط در دو بخش جدول کشی‌ و آسفالت فعالیت می‌کنند، این موضوع خوب است، اما اقتصاد و درآمد پایدار شهری در آن‌ دیده نشده و فقط مختص به همان لحظه است.

وی با اعلام اینکه شاید هیچکس تصور نمی‌کرد، شهرداری اسلامشهر بتواند به تنهایی احداث مترو اسلامشهر را در دست بگیرد، اما این اتفاق رخ داد. گفت: امروز از این کا‌رها در شهرستان اسلامشهر زیاد دیده می‌شود و از طرف دیگر اعتماد بسیاری هم مجموعه های دیگر مدیریتی به مدیران این شهرستان‌ ‌پیدا کردند. خوشبختانه پروژه مترو اسلامشهر در حال پیشرفت است و امیدوارم براساس همان زمان بندی تحقق پیدا کند. البته مجموعه استانداری هم کمک خواهد کرد و پشتیبان این پروژه خواهد بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، بیان کرد: احداث چند کمربندی در اسلامشهر که بزودی تحقق پیدا می‌کند، تاثیر بسزایی در بحث حمل و نقل اسلامشهر خواهد داشت. برخی از این کمربندی ها به نظرم در حد بزرگراه است که گشایش و تحول خوبی را در شهرستان اسلامشهر ایجاد می‌کند. مانع اصلی برخی توسعه های خدماتی در شهرستان اسلامشهر به نظرم همین کمیسیون ماده (۵) است که شهرداری اسلامشهر اعتراض خودشان را برای ما ارسال می‌کنند تا در کمیسیون توسعه  مشکلات را بررسی کنیم. کمربندی ۴۵ متری اسلامشهر که اتصال دهنده کمربندی آزادگان با اسلامشهر است، پروژه بسیار بزرگ و وسیعی است که می‌تواند مشکلات مردم شهرهای همجوار اسلامشهر مانند بهارستان و رباط کریم را هم حل کند و‌ تحول عظیمی رخ دهد.

وی در خاتمه این نشست گفت: نظام مبلمان شهری در اسلامشهر مورد توجه مسئولان قرار گرفته است. اگر مبلمان شهری که کمتر در گذشته مورد توجه قرار گرفته، امروز اهمیت داده شود، رضایتمندی مطلوبی را در شهرستان اسلامشهر مشاهده خواهیم کرد.

 

نظر شما