برگزاری جلسه توجیهی کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها در منطقه ۵ پایتخت

۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۱۵:۵۹:۵۳
کد خبر: ۸۷۲۹۸۶
برگزاری جلسه توجیهی کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شورایاری ها در منطقه ۵ پایتخت
جلسه توجیهی کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شورایاری محلات 29 گانه منطقه 5 در مجموعه ورزشی شهید کاظمی با حضور مدیران شهری با استقبال بی نظیر مردمی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ نشست توجیهی کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شورایاری های محلات 29 گانه در منطقه با حضور علیرضا محجوب نماینده مجلس شورای اسلامی ، ابراهیم امینی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ، افشین حبیب زاده و مجید فراهانی اعضای شورای اسلامی شهر تهران ، محمد رضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ، فریدون حیدری شهردار منطقه ، معاونین و جمعی از مدیران در مجموعه ورزشی شهید کاظمی برگزار شد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران : رای مردم برای ما قابل احترام است

امینی نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، استقبال بی نظیر شهروندان منطقه را نشانگر علاقه مندی آنان در تصمیم گیری و حل مشکلات محلات 29 گانه منطقه دانست و ضمن ابراز خرسندی برای مشارکت بی نظیر مردم گفت : شورایاری ها با توجه به نقشی که می توانند در توسعه کلان شهر تهران داشته باشند از اهمیت بالایی برخوردارند و به همین خاطر تلاش شورای شهر این است که نسبت به شهروندان اعتماد داشته و برای حضور افراد مشتاق در توسعه محلات زمینه را فراهم کند که خوشبختانه نام نویسی با استقبال خوب مردم به خصوص جوانان و بانوان همراه شد و در تخصص های مختلف افراد تاثیر گذار  نام نویسی کردند و در همه رده های شغلی از معاون وزیر تا مشاغل پایین تر بوده است .

وی افزود : شورای پنجم تلاش دارد شرایط کاندیداها قابل اندازه گیری باشد و سلیقه ها موجب حذف نامزدهای انتخاباتی نشود و کسانی که بررسی می کنند، محدودیتی برای افراد ایجاد نکنند . تصمیم گیران به کاندیداها اعتماد کرده و براساس آنچه اظهار کرده اند، ملاک عمل است،  مگر اینکه خلافش ثابت شود و قضاوت کلی بر دوش شهروندان است که در محلات به کاندیداها رای می دهند .

امینی در ادامه گفت : رای مردم برای ما قابل احترام است و حلقه ارتباط بین شهروندان و شورای اسلامی شهر و شهرداری،  شورایاران هستند . که جایگاه ویژه ای دارند که پتانسیل محلی را معرفی کرده و هم مشکلات محلات را به مدیران انتقال دهند. و زمینه مشارکت عمومی را برای اداره محلات فراهم کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن تشکر از همه کاندیداها ، امیدوار شد با مشارکت مردم  برای توسعه محله محوری ، شاهد رشد کلان شهر تهران در عرصه های مختلف باشیم و در رقابتی دوستانه با جلب نظر شهروندان محلات برای حضور پرشور در انتخابات پنجمین دوره شورایاری ها پای صندوق های رای ، شاهد آرامشی دوستانه بوده و شورایاران کنار شورای شهر گام های اصلی برای توسعه تهران بردارند.

فراهانی : شورایاران با تعصب مثال زدنی پی گیر مشکلات محلات هستند

 مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه، از ظرفیت بزرگ حضور افراد محلی سخن گفت و شورایاران را افرادی خواند که برای بهبود عملکرد محله خود ، رفع مشکلات و مشارکت در حل مسائل و توسعه محله احساس مسئولیت کرده و با توجه به وضعیت ثبت نام که چند ساعت طول کشیده است شرکت کرده و برای به ثمر رساندن ایده خود ، فکر می کنند .

وی گفت : این ظرفیت بزرگی است که افراد محلی برای توسعه محل خود کاری کنند و ما باید از این ظرفیت ها در محلات بهره کافی را ببریم چه آنها رای بیاورند چه نیاورند ، با تهیه بانک اطلاعات افراد ثبت نامی و در اختیار گذاشتن اطلاعات آنان به شهرداران نواحی از حضور افراد استفاده کرده و انتظار این است در هر جلسه با دعوت از آنان ، از نظراتشان برای حل مشکلات مردم در حوزه های فرهنگی، فنی و عمرانی وشهرسازی استفاد شود .

 فراهانی افزود : شورایاران محلات با تعصب مثال زدنی به پی گیری مشکلات محلات در تخصیص بودجه ها مشارکت کردند و اگر نبودند شاید اولویت های مدیریت شهری در مسائل دیگری قرار می گرفت و از کاندیداها خواست حتما عملکرد شورایاران موفق را در سایت شورا ملاحظه کنند.

وی گفت : 4 توقع از شورایاران مردم دارم ؛ نخست اینکه برای حضور در شورایاری برنامه داشته باشید ، ایده هارا مکتوب کنید و آن چه به ذهنتان می رسد را بنویسید . دوم اینکه حتما اعتلاف مردمی تشکیل دهید، افراد علاقه مند را پیدا کرده و آن ها را مشارکت دهید و گروهی تصمیم بگیرید .سوم اینکه ، تجربیات پیشینیان خود را حتما مطالعه کنید و گزارش عملکرد آنها نگاه وسیعی به شما داده تا شورایاری پنجم همچون چوب امدادی شود تا برای حل مشکلات مردم چند قدم فرا تر برویم و چهارمین درخواستم این است که تبلیغات سینه به سینه را فراموش نکیند و از دوستان ، اقوام ، مدارس برای حضورپای صندوق رای تبلیغ کنید و بخواهید که به اعتلاف شما رای دهند. من شهادت می دهم که شورایاران نقش بسیار مهمی در پاسخگو کردن مدیران شهری ایفا کردند و امیدواریم نتایج این انتخابات ، موجب جلب رضایت مردم و رضایت الهی شود.

حبیب زاده: کاندیداها با دعوت عمومی رکورد دوره قبل را بشکنند 

 افشین حبیب زاده عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به استقبال حدود 12 هزار و سیصد نفر کاندید در محلات شهر تهران گفت : در این دوره تعداد اعضای اصلی شورایاری از 7 نفر به 9 نفر افزایش یافته و 4 نفر عضو علی البدل می توانند در محلات باشند که این افراد به ترتیب آرای اتخاذ شده انتخاب می شوند و جمعا هر محله 13 شورایار خواهد داشت.

وی افزود :کاندیداها می توانند  از 12 شب روز شنبه ، تا 24 ساعت قبل انتخابات تبلیغات کنند و رای دهندگان بالای 18 سال با در دست داشتن کارت ملی در شعبه های اخذ رای حاضر شوند.

 عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت : انتخابات سیستمی انجام شده و جمع بندی می شود و بلافاصله بعد از پایان انتخابات نتایج در هر محله اعلام می شود و به ساعت رای گیری که از 8 صبح تا 8 شب بوده و 4 ساعت هم قابل تمدید است ، اشاره کرد. حبیب زاده گفت : مشارکت در دور گذشته در مجموع نیم میلیون نفر بوده و امسال برای افزایش این عدد ، به کمک مردم نیاز داریم تا در محلات تبلیغ کنند و با دعوت عمومی ، رکورد دوره گذشته را بشکنند و این نیازمند استفاده از بیلبورد ها ، تبلیغات برای تشویق عمومی در رای گیری است .

وی افزود : بعد از انتخاب شورایاران ، برای تشویق آنان ، برنامه داریم که دعوت کنیم تا در صحن شورا حضور یابند و از نزدیک ، مشکلات محلات را گزارش دهند .

حبیب زاده در ادامه تصریح کرد : اصلاحات اعمال شده در این دوره حداقل سن 22 سال و حداکثر 75 سال است و ستاد هماهنگی شورایاری ، کل انجمن شورایاری و کارگروه تخصصی   سه رکن اصلی شورایاری ها است و در این دوره اگر شورایاران فاقد کار گروه باشند، موجودیت آن ها زیر سوال می رود.

وی به 17 وظیفه مشخص شده شورایاران اشاره کرد و با قرائت  ماده 12 اصلاحیه مبنی بر این که" شورایاری محله با هدف ایجاد اجتماعات محلی و گروه های مردمی ، در جهت انسجام و مشارکت ساکنان مردم ، باید از مردم کمک بگیرند و مشورت و تصمیم سازی کنند " گفت : از وظایف اصلی شورایاری تشکیل اجتماعات مردمی است و تصمیم سازی مبتنی بر نظر چند نفر اعضای شورایاری نباشد ، بلکه از افراد متخصص و دارای صلاحیت دعوت شود .

جوادی یگانه : منطقه 5 دومین منطقه در ثبت نام کاندیداهای شورایاری است  

جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ، هم بزرگترین اجتماع انتخاباتی در منطقه 5 را ستودنی دانست و اعلام کرد بعد از منطقه 4 ، منطقه 5 تهران با 29 محله بیشترین میزان ثبت نامی را داشته است .

وی افزود : براساس سوالات مطروحه از طرف مردم ، باید بگویم که رای گیری الکترونیکی بوده و افراد در هر شعبه با ثبت فرد انتخابی در سامانه ، رای خواهند داد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت : اصرار شهردار و شورای اسلامی شهر این است که تا حد امکان همه فرصت رقابت داشته باشند و با تشکیل اعتلافات مردمی ، برای خود امکان تبلیغ ایجاد کنید و تا حد امکان از تبلیغات کاغذی استفاده نکنیدواز فضاهایی در سطح محلات نظیر سرای محلات و مساجد  برای گفتگو با مردم بهره مند شوید زیرا این اصل ماجرا است که می خواهیم انجمن هایی ترکیبی تشکیل شده تا مشکلات محلات حل شود.

وی در ادامه افزود : مصوبه شورای شهر است که در امور صرفا محلی نظیر نامگذاری معابر و مرز بندی محلات، شورایاران حتما باید نظر دهند و نقش نظارتی و مشورتی را دارند و اعلام کرد امسال نیز همانند دوره چهارم همان شعب اخذ رای وجود دارد و هیچ شعبه اخذ رای حذف نشده است .

 جوادی یگانه گفت : آمار انتخابات شورایاری منطقه 5 ،  1185 ثبت نامی و 1144 نفر تایید صلاحیت شده است و 31 رد صلاحیت داشته اند که 25 در صد مشارکت خانم ها را شاهد هستیم و همه اقشار و حداقل دانشجویان با هرجنسیتی در محلات حضور فعال دارند.

فریدون حیدری شهردار منطقه، مشارکت شهروندان را نعمتی خواند که نصیب شده و افزود: باید قدردان این نعمت بود تا از افکار و نظرات شورایاران و کنشگران اجتماعی استفاده کردتا با تعامل شکل گرفته بین مدیران شهری و مردم ، مشکلات محلات رفع شود .

در این جلسه، بروشور و آیین نامه تبلیغات به حاضرین اعطا و پرسش و پاسخ صمیمانه بین مدیران شهری و کاندیدای شورایاری انجام شد .

 

photo_2019-07-18_11-21-42

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز