تولید کلزا در شهرستان ری ۳۵ درصد افزایش یافت

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۱۱:۵۱:۰۲
کد خبر: ۸۷۳۲۹۴
تولید کلزا در شهرستان ری ۳۵ درصد افزایش یافت
رییس جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: کشاورزان این شهرستان امسال ۷۰۰ تن کلزا برداشت کردند که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزرای برنا از تهران؛ محمد عباسی اظهار داشت: امسال ۲۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ری به کشت کلزا اختصاص یافت که میانگین تولید این محصول استراتژیک در حدود ۲ تا ۳ تن در هر هکتار است.

وی با بیان اینکه برداشت کلزا در جنوب تهران از اوایل خردادماه آغاز و تا اوایل تیر ادامه داشت، افزود: امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلو گرم کلزا از طرف دولت ۳۴ هزار و ۳۰ ریال اعلام شده که ۲ مرکز خرید در ورامین و ری محصولات کشاورزان را خرید کردند.

عباسی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی در جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبنی بر خود کفایی در بحث تولید دانه روغنی کلزا با تأمین و تخصیص یارانه و بیمه کردن این محصول و همچنین خرید تضمینی آن تمام شرایط را برای کشت این دانه روغنی فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه کشت کلزا در شهرستان ری به عنوان کشت دوم انجام می‌شود، اضافه کرد: کشت پاییزه کلزا به دلیل اینکه ریشه آن تا عمق ۷۰ سانتی متری زمین فرو می‌رود باعث افزایش ۲۰ درصدی محصولات در کشت اول می‌شود.

عباسی خاطرنشان کرد: کشت متناوب گندم، ذرت و کلزا به صورت دوره‌ای در مزارع کشاورزی یکی از راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی برای بهره وری بهتر از آب و خاک است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز